Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik berou Clarkson a spol. za přípravy The Grand Tour? Víme to docela přesně
18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak reálně drahé bylo pro Amazon angažovat trojici moderátorských es? Málo to není, původní spekulace o rozpočtu nemusely přehánět.
Již od uzavření dohody mezi Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem, Jamesem Mayem a společností Amazon se spekuluje o tom, na kolik tahle legrace americký internetový gigant přišla. Dle neoficiálních informací si Amazon objednal tři sezóny nového motoristického pořadu The Grand Tour, z nichž každá bude mít 12 epizod. A za šestatřicet zhruba hodinových dílů měl Amazon zaplatit 160 milionů liber (cca 4,7 miliardy korun).
Tato suma neměla zahrnovat jen samotnou výrobu pořadu, ale taktéž gáže všech zúčastněných a veškeré další náklady, pochopitelně. S ohledem na monumentálnost show a věhlas hlavních aktérů se částka 4,44 milionu liber (131 mil. Kč) rozpočítaná na jednu epizodu nezdála až tak ukrutně velká a nyní se ukazuje, že ve skutečnosti může být právě taková.
Do účetních knih Amazonu pochopitelně nevidíme, realistických informací ale přesto není těžké se dopátrat. Američané totiž show neprodukují přímo, výrobu pro ně kompletně zajišťuje společnost W. Chump and Sons, kterou - navzdory jejímu podivnému jménu - založili Clarkson, Hammond a May s producentem Andym Wilmanem právě za účelem výroby The Grand Tour.
Firma W. Chump and Sons (její název zahrnuje mix prvních písmen z příjmení všech čtyř zakládajících členů) nyní zveřejnila své finanční výsledky, které podle jejích vlastních slov odráží produkci televizních pořadů za období od 1. ledna do 31. prosince 2016. Z nich pak vyplývá, že trojice moderátorů - a jeden producent - vydělali za loňský rok díky The Grand Tour 8,39 milionu liber (247,7 mil. Kč) před zdaněním. Z této sumy následně zaplatila 1,67 milionu liber (49,3 mil. Kč) na daních, čistý zisk 6,7 milionu liber (198,8 milionu Kč) pak mířil za Clarksonem a spol.
Pokud si dotyční rozdělují zisk rovným dílem (což bychom očekávali), pak si každý loni přišel asi na 50 milionů Kč. To rozhodně není málo na roční angažmá, i když se vsadíme, že leckdo počítal s vyššími Clarksonovými výdělky než je „,mrzkých pár desítek milionů”. Je ale třeba dodat, že kromě The Grand Tour se Jezza věnuje internetovému projektu DriveTribe i psaní pro The Sunday Times, vydává knihy, DVD, účastní se živých show... Jeho celkové příjmy mohou být ještě docela jinde.
Tím ale ještě nekončíme, ze zveřejněných výsledků rovněž vyplývá, že roční obrat společnosti činil 35,33 milionu liber (1,04 miliardy korun). Právě to je suma, která bude mít blízko celkovým nákladům Amazonu na výrobu celé první sezóny. Kdyby to tak mělo být každý rok, pak jsme u celkové sumy na tři sezóny okolo 100 milionů GBP - (skoro 3 miliardy Kč). Dále také víme, že veškerý zbylý personál zajišťující přípravy The Grand Tour pro W. Chump and Sons stál firmu tři miliony liber (88,6 mil. Kč).
Oněch 100 milionů liber za tři roky je znovu hodně peněz, ale citelně méně než se spekulovalo. Celkové náklady pro Amazon ale přesto mohou činit oněch spekulovaných 160 milionů GBP - zbytek může snadno spolknout reklama. The Grand Tour tak snadno můžeme srovnávat s hollywoodskou produkcí, kde propagace a marketing taktéž stojí takřka tolik co výroba...
Na první sezóně The Grand Tour všichni zúčastnění řádně vydělali. I když asi zase ne tolik, kolik jste si původně mysleli
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 30 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch