Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km?

(+ video) Když si koupíte nejlevnější Porsche 911 v nabídce bez jakékoliv servisní historie a 391 tisíci km na tachometru, čekat od ní mnoho nelze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km?

25.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Když si koupíte nejlevnější Porsche 911 v nabídce bez jakékoliv servisní historie a 391 tisíci km na tachometru, čekat od ní mnoho nelze.

Pokud se díváte na nejlevnější ojeté Porsche 911 a říkáte si, že byste na to měli, ale vaše racionálnější já myslí na provozní náklady a možné poruchy, jistě nejste sami. Také byste ale nebyli první, kdo na racionální stránku věci zapomněl a nejlevnější německou ikonu si pořídil. Však jsme nadšenci a 911 je 911. Víme minimálně o jednom takovém člověku, kdo to udělal a jeho auto i další alternativy z podobného ranku jsme probírali před pár dny.

Dotyčný přijal za svou snad nejlevnější 911 generace 996 na světě bez jakkoli zdokumentované servisní historie a s ohromujícími 391 tisíci km na tachometru. Poté ji plánoval dva týdny používat na služebních cestách - přiletěl si pro ni letadlem, koupil auto a počal v něm jezdit. Za ty dva týdny nemáme zprávy o žádné závadě, což je jistě zajímavá zpráva. Jen kvůli ní bychom se ale k autu nevraceli.

V rámci oněch dvou týdnů ho napadla zajímavá věc - vzít svůj nový povoz na motorovou brzdu. Možná vás napadne, že trýznit motor unavený téměř čtyřmi sty tisíci kilometry v otáčkách blízkých maximu - nejvyšší výkon tu přichází v 6 800 rpm a motor končí na sedmi tisících - není dobrý nápad. Se slovem „unavený” bychom však byli opatrní, ostatně sám nový majitel hned říkal, že se pocitově projevuje velmi svěže.

Plochý šestiválec v tomto Porsche dával jako nový rovných tři sta koní. Na výstupu z motoru, samozřejmě; na kolech, tedy při měření na motorové brzdě, ukazují dnes motory v dobrém stavu nebo po generální opravě asi 240 - 245 koní. Očekávána byla pochopitelně nižší hodnota, jak moc, to bylo otázkou.

Měření proběhlo dvakrát - nejprve se majitel bál o to, zda to motor vůbec vydrží, a tak nechal měřícího technika vyšponovat otáčky nejvýše k hranici 6 800. Poté se ale nechal přemluvit, aby to zkusil až k omezovači a s obavami se dočkal pozoruhodného výsledku. Celý graf můžete vidět níže, maximální naměřená hodnota ale byla 239,79 hp, tedy v metrických koních 242,95 koně, tedy prakticky totéž, co je obvykle naměřeno zánovnímu motoru.

Jde o úctyhodný výsledek, vezmeme-li v úvahu, co má tohle auto za sebou. Dovolíme si odhadnout, že i když k vozu nebyla žádná dokumentace historie, předchozí majitelé údržbu nezanedbávali. A doufáme, že majitel nechal hned po koupi, nebo aspoň před takovouto zátěží, vyměnit motorový olej. Se svým vozem se nyní vrací domů, ze San Diega do Kansasu, po vlastní ose, což je asi 2 300 kilometrů. Snad dorazí bez závady...


Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 1 - Porsche 911 391 tkm vykon na brzde 01
Naměřený výkon auta na kolech je překvapivě vysoký

Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 2 - nejlevnejsi 911 996 na brzde 06Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 3 - nejlevnejsi 911 996 na brzde 01Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 4 - nejlevnejsi 911 996 na brzde 02Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 5 - Porsche 911 391 tkm vykon na brzde 02Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 6 - Porsche 911 391 tkm vykon na brzde 03
Spousta lidí by nevzala na brzdu svůj sporťák s nájezdem třetinovým oproti této 911. A majitel z toho také měl své obavy

Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 7 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 00Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 8 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 01Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 9 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 02Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 10 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 03Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 11 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 04Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 12 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 05Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 13 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 06Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 14 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 07Kolik výkonu zbylo nejlevnějšímu Porsche 911 s 391 tisíci km? - 15 - pribeh nejlevnejsi 911 996 v nabidce v usa 08
Vizuální stav auta je mizerný, po technické stránce se ale zdá být ve formě

Zdroj: The Garage

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše