Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik výkonu ztratil motor Škody Octavia 1,9 TDI po ujetí 700 tisíc km?
10.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle auto už naznačilo, že je na svou kilometráž po technické stránce překvapivě fit a stále umí být úsporné. Ale jak je na tom reálně s výkonem?
Když koupíte za necelých 6 tisíc korun auto s bezmála 700 tisíci km „na hrbu”, nutně od něj nečekáte prakticky nic. Právě takový vůz si koupil kolega Alex Kersten z Car Throttlu a byť na první pohled vypadalo, že je na posledním tažení, technicky se mu zdálo být stále solidní. To potvrdilo i následné rozebrání motoru a vůbec schopnost auta dojet z Londýna na Nüburgring a zpět, zvlášť na jedinou nádrž nafty. To všechno naznačovalo, že auto by mohlo mít i hodně ze svého původního výkonu motoru, ale kolik jej je ve skutečnosti?
Přesně to se Alex rozhodl zjistit nyní zkouškou „na brzdě”, ještě než se dostaneme k samotnému měření je ale třeba dodat jednu podstatnou věc. Jak jsme zmínili již v dřívějších článcích, předchozí majitel nechal autu upravit řídicí jednotku pro vyšší výkon. I u nás oblíbená modifikace měla dát vozu místo tovární 66 kW (90 koní) výkon 81 kW (110 koní) a při měření je tedy třeba s tím počítat. Jednak s tím, že motor byl upraven, což mohlo jeho životnost ovlivnit negativně, a jednak s tím, že by měl v dokonalém stavu dávat stále výkon 110 koní.
Po úpravě bylo totiž s vozem najeto přes 386 tisíc km, tedy většina jeho aktuální kilometráže. S ohledem na zmíněné okolnosti by jistě nebylo nic podivného, kdyby motor dával o 10 nebo 20 procent výkonu méně, i tak by byl jistě velmi dobře použitelný, výsledky měření ale ukázaly docela jinou realitu.
Průměrem čtyřech měření bylo zjištěno, že motor i nyní, po 700 tisících km a 20 letech na světě dává až 106,8 hp, tedy 108,3 PS („britský” a „kontinentální” kůň není jedno a totéž, byť sám Alex to přehlíží). Jinými slovy, motor neztratil z výkonu, jaký měl za ideálních podmínek dávat, skoro nic. 1,7 koně, to se vzhledem ke způsobu měření pohybuje kdesi ve sférách ovlivnitelných jen nesprávným nahuštěním pneumatik či špatným odhadem ztrát při přenosu - výkon byl měřen na kolech a ten „na klice” byl dopočítán.
Jde o další důkaz toho, že tento motor je opravdu mimořádně odolný a při správné péči vydrží skoro věky. Nakonec, námi kdysi testovaná Škoda Fabia 1,9 TDI s 1 267 000 km měla najeto ještě víc, také měla motor upravený dynamikou též rozhodně nezklamala. Vydrží i současné motory tolik? To ukáže teprve čas, nebudeme se ale divit nikomu, kdo o tom bude pochybovat...
Neznatelnou ztrátou výkonu „trpí” tato Škoda Octavia I s motorem 1,9 TDI. I když má za sebou 20 let života a 700 tisíc najetých km
Zdroj: Car Throttle@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva