Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik výkonu zůstalo úchvatnému motoru 8,0 V10 po 20 letech? Podívejte se
22.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Před dvěma dekádami to byl extrémní motor, který měl na zadní kola posílat až 456 koní a 664 Nm. Dnešní realita po 20 letech umí překvapit.
Co je nejlepší udělat s dvacet let starým supersportem? Vzít ho na motorovou brzdu, abyste zjistili, jak si stojí z hlediska výkonu a točivého momentu. Ironii stranou, pokud je auto dobře udržované, mělo by to bez problémů zvládnout, byť se na brzdě motor podívá až k omezovači otáček. Nakonec, svého času před touto zkouškou obstálo i nejlevnější Porsche 911 na světě se skoro 400 tisíci km.
Doug DeMuro byl se svým Viperem z GTS roku 1997 pozván právě na takovéto zařízení. Jeho vůz má za sebou dobrou údržbu a nemá najeto zas tak moc - necelých 69 tisíc km. Ale pořád je to dvacet let staré auto, však si vzpomeňte, co jste dělali v roce 1997. Navíc, podle DeMurových slov, nebyl koncern Chrysler v té době znám velkou přesností, takže je možné, že osmilitrová V10 pod kapotou dává výkonu mnohem méně. Anebo taky více.
Oficiální čísla pro Viper GTS z roku 1997 byla 456 koní (PS) a 664 Nm. Jsou to čísla naměřená na výstupu z motoru, takže při měření celého auta na brzdě budou na kolech jiná čísla - ztráty se u auta se zadním náhonem a manuální převodovkou běžně odhadují na 15 %. To znamená, že aby bylo potvrzeno číslo výkonu od výrobce, muselo by být naměřeno zhruba 388 koní.
Měření však ukázala hodnoty o kus vyšší. Nejlepší naměřený výkon i točivý moment se objevily v prvním pokusu a bylo to 403,6 koní a 593 Nm. Uvážíme-li odhad patnáctiprocentní ztráty, a v podstatě nemáme jinou možnost, motor sám o sobě dává cca 475 koní a 698 Nm. To je o pořádný kus nad hodnotami, které kdysi udával výrobce, navíc 20 let po zrodu.
Samozřejmě, tato čísla nemusí být přesná, 15% ztráta je odhad. Jediným způsobem, jak ztrátu změřit, by bylo vytáhnout motor a změřit ho samotný. Nevíme ani, kolik dával tento Viper GTS jako nový, resp. po zaběhnutí motoru - museli bychom znát výsledky měření z té doby na stejné brzdě. Jedno je jisté - slabý Viper rozhodně není, ani z dnešního pohledu. A ještě méně z pohledu 20 let starého auta, které 1,5krát objelo celý svět...
Viper Douga DeMura na brzdě vykázal až překvapivě vysoký výkon
Zdroj: Doug DeMuro@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999