Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

8.10.2018 | Petr Prokopec

Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.

Ještě v létě 2015 prakticky každý politik mluvil o dieselech jako o nejekologičtějších pohonných jednotkách, které pomohou zachránit Zemi před globálním oteplováním. Nyní je však titíž lidé odsuzují a za jediné východisko ze záhuby považují elektromobily a plug-in hybridy. Z toho důvodu ostatně Evropská unie přijala rezolutní opatření, kterým nám bateriové vozy v podstatě vnutí bez ohledu na realitu běžného života.

BMW je ovšem toho názoru, že dieselové agregáty tu s námi budou ještě hodně dlouho. Podle šéfa vývoje Klause Fröhlicha mnichovská automobilka učinila „poměrně dramatické kroky“, a nyní tak může nabídnout „ty nejlepší diesely. Veškeré testy poukazují na skutečnost, že máme ty nejnižší emise. Z pohledu zákazníka i kvůli ochraně životního prostředí jsou tak moderní diesely velmi dobrým řešením. Zvláště u velkých a výkonných vozů.“

I přes tuto obhajobu si je ovšem Fröhlich plně vědom aktuálních nepříznivých nálad. Jak dodává, „politici vidí jen jedno jediné řešení - a to zákaz dieselů“. To je ovšem nejen chyba, ale i nereálný počin. Na mnoha světových trzích, a to nikoliv jen v Evropě, jsou diesely v některých obchodních třídách skutečně nadmíru žádané. Šéf vývoje BMW je proto „velmi optimistický“ ohledně jejich budoucnosti, což je skutečně překvapivý postoj - jeho kolegové z jiných automobilek nad nimi buď lámou hůl, nebo nanejvýš připouští, že se bez nich v nejbližší době neobejdou.

Nicméně i přesto Fröhlich naznačuje, že nabídku BMW čekají škrty, přičemž ubírat se bude hlavně na vrcholu. „Pravděpodobně nebudou k dispozici tři různé specifikace. V současnosti máme třílitr s jedním, dvěma nebo čtyřmi turby. Posléze by to ale mohla být pouze jedna varianta, která bude naladěna na dva různé způsoby, či tak něco.“ Nejspíše přitom půjde o provedení twin-turbo, zatímco vozy jako M50d zmizí.

Problémem u specifikace se čtyřmi turbodmychadly jsou dle Fröhlicha hlavně budoucí přísnější emisní limity, které si vyžádají mnohem větší investice. Ty ale již půjde u některých variant velmi těžko ospravedlnit, neboť trh je stále menší. Jakkoliv tedy sice šéf vývoje BMW s diesely do budoucna počítá, evidentně není odtržen od reality.


Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 1 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 01Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 2 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 02Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 3 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 03Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 4 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 04Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 5 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 05Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 6 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 06Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 7 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 07Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 8 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 08Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 9 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 09Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 10 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 10Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 11 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 11Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 12 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 12
Díky čtyřikrát přeplňovanému třílitrovému dieselovému šestiválci má BMW M550d dynamiku ne zase tak dávných supersportů se zlomkem jejich spotřeby. Bohužel, právě o toto provedení do budoucna kvůli stále přísnějším emisním limitům a elektrické lobby přijdeme

Zdroj: Go Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše