Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká
8.10.2018 | Petr Prokopec
Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.
Ještě v létě 2015 prakticky každý politik mluvil o dieselech jako o nejekologičtějších pohonných jednotkách, které pomohou zachránit Zemi před globálním oteplováním. Nyní je však titíž lidé odsuzují a za jediné východisko ze záhuby považují elektromobily a plug-in hybridy. Z toho důvodu ostatně Evropská unie přijala rezolutní opatření, kterým nám bateriové vozy v podstatě vnutí bez ohledu na realitu běžného života.
BMW je ovšem toho názoru, že dieselové agregáty tu s námi budou ještě hodně dlouho. Podle šéfa vývoje Klause Fröhlicha mnichovská automobilka učinila „poměrně dramatické kroky“, a nyní tak může nabídnout „ty nejlepší diesely. Veškeré testy poukazují na skutečnost, že máme ty nejnižší emise. Z pohledu zákazníka i kvůli ochraně životního prostředí jsou tak moderní diesely velmi dobrým řešením. Zvláště u velkých a výkonných vozů.“
I přes tuto obhajobu si je ovšem Fröhlich plně vědom aktuálních nepříznivých nálad. Jak dodává, „politici vidí jen jedno jediné řešení - a to zákaz dieselů“. To je ovšem nejen chyba, ale i nereálný počin. Na mnoha světových trzích, a to nikoliv jen v Evropě, jsou diesely v některých obchodních třídách skutečně nadmíru žádané. Šéf vývoje BMW je proto „velmi optimistický“ ohledně jejich budoucnosti, což je skutečně překvapivý postoj - jeho kolegové z jiných automobilek nad nimi buď lámou hůl, nebo nanejvýš připouští, že se bez nich v nejbližší době neobejdou.
Nicméně i přesto Fröhlich naznačuje, že nabídku BMW čekají škrty, přičemž ubírat se bude hlavně na vrcholu. „Pravděpodobně nebudou k dispozici tři různé specifikace. V současnosti máme třílitr s jedním, dvěma nebo čtyřmi turby. Posléze by to ale mohla být pouze jedna varianta, která bude naladěna na dva různé způsoby, či tak něco.“ Nejspíše přitom půjde o provedení twin-turbo, zatímco vozy jako M50d zmizí.
Problémem u specifikace se čtyřmi turbodmychadly jsou dle Fröhlicha hlavně budoucí přísnější emisní limity, které si vyžádají mnohem větší investice. Ty ale již půjde u některých variant velmi těžko ospravedlnit, neboť trh je stále menší. Jakkoliv tedy sice šéf vývoje BMW s diesely do budoucna počítá, evidentně není odtržen od reality.
Díky čtyřikrát přeplňovanému třílitrovému dieselovému šestiválci má BMW M550d dynamiku ne zase tak dávných supersportů se zlomkem jejich spotřeby. Bohužel, právě o toto provedení do budoucna kvůli stále přísnějším emisním limitům a elektrické lobby přijdeme
Zdroj: Go Auto
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva