Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

Koroze moderní auta obvykle netrápí, alespoň ne v momentě, kdy jsou téměř nová. Lada X-Ray je bohužel výjimkou a automobilka před ní nezavírá oči, doporučované řešení je ale tragické.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

22.9.2019 | Petr Prokopec

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koroze moderní auta obvykle netrápí, alespoň ne v momentě, kdy jsou téměř nová. Lada X-Ray je bohužel výjimkou a automobilka před ní nezavírá oči, doporučované řešení je ale tragické.

Není žádným tajemstvím, že auta podléhají korozi. A jakkoliv automobilky učinily v posledních letech v rámci ochrany karoserie a dalších komponentů nemalý pokrok, problém se nepodařilo zcela odstranit. Nicméně i přesto si u mnoha výrobců již nebudete mít důvod stěžovat, i zejména ne tehdy, patříte-li mezi první majitele. Ostatně ne náhodou automobilky třeba v Česku poskytují již standardně záruku 12 let právě na prorezavění karoserie. V takovém Rusku ale něco takového není na programu dne, a u Lady zjevně ještě nějaký ten pátek nebude.

Automobilka tento týden rozeslala dealerům informační email, ve kterém zmiňuje, že část modelů X-Ray vyrobených v období od 15. prosince 2015 do 13. února 2019 může podléhat korozi. Daný problém je spojen s jedním konkrétním místem, a to kapotou motoru, respektive s jejím úchytem. Ten nejspíše časem obrousí jak barvu, tak i tmel pod ní, načež obnaží holý kov, se kterým má následně koroze snadnou práci. Ještě snadnější ale budou mít dealeři s opravou, která je typicky ruská.

Lada dealerům radí, aby v případě, že došlo pouze na lehké narušení povrchu barvy, na dané místo jednoduše jen nalepili černou či průhlednou ochrannou nálepku. A tím by vše mělo být vyřešeno. Pokud však již došlo k hlubšímu zásahu, ovšem koroze se stále neukázala, pak mají technici jen štětečkem nalakovat dané místo jakoukoliv barvou, následně nalepit onu nálepku, a znovu mají hotovo. Jakmile ale již koroze začala úřadovat, je třeba vše obrousit a poté nalakovat v barvě vozu.

Dané opravy rozhodně nezavání trvanlivostí, lidé se tedy nejspíše do servisů budou s tímtéž problémem soustavně vracet. Zvláště pokud práce techniků bude stejně odborná jako rady Lady, jak na korozi. Dá se tedy předpokládat, že postupem času u všech dotčených vozů nakonec dojde na krok, který automobilka bere jako poslední možnost opravy, a to výměnu kapoty. V mezičase ale nejspíše již uplyne standardní záruka, daný úkon si tak lidé budou muset zaplatit.


Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 1 - Lada X-Ray problemy s korozi 01Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 2 - Lada X-Ray problemy s korozi 02
Lada X-Ray má problémy s korozí...

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 3 - Lada X-Ray problemy s korozi 03
...a to v místě uchycení přední kapoty

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 4 - Lada X-Ray problemy s korozi 04
Rada Lady dealerům je typicky ruská

Zdroj: Lada Online

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.