Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

Koroze moderní auta obvykle netrápí, alespoň ne v momentě, kdy jsou téměř nová. Lada X-Ray je bohužel výjimkou a automobilka před ní nezavírá oči, doporučované řešení je ale tragické.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

22.9.2019 | Petr Prokopec

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koroze moderní auta obvykle netrápí, alespoň ne v momentě, kdy jsou téměř nová. Lada X-Ray je bohužel výjimkou a automobilka před ní nezavírá oči, doporučované řešení je ale tragické.

Není žádným tajemstvím, že auta podléhají korozi. A jakkoliv automobilky učinily v posledních letech v rámci ochrany karoserie a dalších komponentů nemalý pokrok, problém se nepodařilo zcela odstranit. Nicméně i přesto si u mnoha výrobců již nebudete mít důvod stěžovat, i zejména ne tehdy, patříte-li mezi první majitele. Ostatně ne náhodou automobilky třeba v Česku poskytují již standardně záruku 12 let právě na prorezavění karoserie. V takovém Rusku ale něco takového není na programu dne, a u Lady zjevně ještě nějaký ten pátek nebude.

Automobilka tento týden rozeslala dealerům informační email, ve kterém zmiňuje, že část modelů X-Ray vyrobených v období od 15. prosince 2015 do 13. února 2019 může podléhat korozi. Daný problém je spojen s jedním konkrétním místem, a to kapotou motoru, respektive s jejím úchytem. Ten nejspíše časem obrousí jak barvu, tak i tmel pod ní, načež obnaží holý kov, se kterým má následně koroze snadnou práci. Ještě snadnější ale budou mít dealeři s opravou, která je typicky ruská.

Lada dealerům radí, aby v případě, že došlo pouze na lehké narušení povrchu barvy, na dané místo jednoduše jen nalepili černou či průhlednou ochrannou nálepku. A tím by vše mělo být vyřešeno. Pokud však již došlo k hlubšímu zásahu, ovšem koroze se stále neukázala, pak mají technici jen štětečkem nalakovat dané místo jakoukoliv barvou, následně nalepit onu nálepku, a znovu mají hotovo. Jakmile ale již koroze začala úřadovat, je třeba vše obrousit a poté nalakovat v barvě vozu.

Dané opravy rozhodně nezavání trvanlivostí, lidé se tedy nejspíše do servisů budou s tímtéž problémem soustavně vracet. Zvláště pokud práce techniků bude stejně odborná jako rady Lady, jak na korozi. Dá se tedy předpokládat, že postupem času u všech dotčených vozů nakonec dojde na krok, který automobilka bere jako poslední možnost opravy, a to výměnu kapoty. V mezičase ale nejspíše již uplyne standardní záruka, daný úkon si tak lidé budou muset zaplatit.


Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 1 - Lada X-Ray problemy s korozi 01Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 2 - Lada X-Ray problemy s korozi 02
Lada X-Ray má problémy s korozí...

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 3 - Lada X-Ray problemy s korozi 03
...a to v místě uchycení přední kapoty

Koroze začala trápit i nejmodernější Lady, řešení automobilky je typicky ruské - 4 - Lada X-Ray problemy s korozi 04
Rada Lady dealerům je typicky ruská

Zdroj: Lada Online

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše