Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Evropě dokázala svého času oslovit až 142 tisíc zákazníků za rok. Loni jich bylo pouhých 25 tisíc, nejméně v celé historii. Není tak divu, že Toyotu Avensis už nic dobrého nečeká.
O sedany, liftbacky a kombíky střední třídy mainstreamových značek přestává být v EvropĚ zájem dlouhodobě. Existuje jen naprostá hrstka modelů, které si drží velmi vysoká čísla nebo dokonce dokážou růst, zbytek míří beznadějně k nule. Spoleh je tu jedině na VW Passat, který si loni dokázal najít přes 180 tisíc zákazníků a drží se od roku 2009 na prakticky stejných číslech. Ještě lépe je na tom z hlediska trendu Škoda Superb, která loni oslovila přes 80 tisíc zákazníků od stejné doby skoro trojnásobně vzrostla. Ostatní nemají to štěstí.
V posledních měsících jsme zmiňovali hlavně nízké prodeje Fordu Mondeo, nicméně někdejší hit modrého oválu (kdysi až 322 tisíc aut ročně, loni 56) je na tom ve srovnání s konkurencí ještě docela dobře. Stačí vzpomenout třeba na Citroën C5, který se prodává snad již jen na domácím trhu, a to navíc ještě opravdu nevalně - za leden připadá na jeho konto v rámci celé Evropy pouhých 31 registrací.
Někde mezi těmito mantinely se pohybuje Toyota Avensis. Japonský vůz dosáhl svého vrcholu v roce 2004, kdy prodáno bylo 142 535 exemplářů. O tom si ale značka mohla loni nechat pouze zdát, registrace totiž poklesly na pouhých 25 319 aut. To je nejmenší číslo od roku 1997, kdy vůz vstoupil na evropské trhy. A pozitivně nelze rozhodně hovořit ani o začátku letošního roku.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že stejně jako v případě Citroënu C5 a Fordu Mondeo se mluví o konci tohoto modelu. Mluvčí evropské divize Toyota přitom již uvedl, že „monitorujeme tento segment, který začíná upadat a trpí v důsledku velkých slev“. Šéf Toyota Europe Johan van Zyl pak sice dodává, že „nic ještě není rozhodnuto“, nicméně 1 995 lednových registrací v rámci celé EU a zastavení výroby ve Velké Británii hovoří za vše - Avensis jde dále ke dnu.
Anonymní zdroje z automobilky již hovoří o jistém úplném konci a jen nepřímém nahrazení novou Toyotou Corolla. Nicméně jelikož o sedany je v Evropě stále menší zájem napříč prakticky veškerými segmenty, možná nakonec nedojde ani na tento krok. Ostatně značka nemalou měrou redukuje svou nabídku, aby dosáhla větší efektivity. Avensis tak zkrátka končí, Japonci by za současné situace byli jen sami proti sobě, kdyby to neudělali...
O možném konci Toyoty Avensis se mluvilo již v roce 2016. Zatím na něj nedošlo, nicméně od té doby registrace zamířily ještě níže. Nové generace se tedy nejspíše již nedočkáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před hodinou - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva