Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Evropě dokázala svého času oslovit až 142 tisíc zákazníků za rok. Loni jich bylo pouhých 25 tisíc, nejméně v celé historii. Není tak divu, že Toyotu Avensis už nic dobrého nečeká.
O sedany, liftbacky a kombíky střední třídy mainstreamových značek přestává být v EvropĚ zájem dlouhodobě. Existuje jen naprostá hrstka modelů, které si drží velmi vysoká čísla nebo dokonce dokážou růst, zbytek míří beznadějně k nule. Spoleh je tu jedině na VW Passat, který si loni dokázal najít přes 180 tisíc zákazníků a drží se od roku 2009 na prakticky stejných číslech. Ještě lépe je na tom z hlediska trendu Škoda Superb, která loni oslovila přes 80 tisíc zákazníků od stejné doby skoro trojnásobně vzrostla. Ostatní nemají to štěstí.
V posledních měsících jsme zmiňovali hlavně nízké prodeje Fordu Mondeo, nicméně někdejší hit modrého oválu (kdysi až 322 tisíc aut ročně, loni 56) je na tom ve srovnání s konkurencí ještě docela dobře. Stačí vzpomenout třeba na Citroën C5, který se prodává snad již jen na domácím trhu, a to navíc ještě opravdu nevalně - za leden připadá na jeho konto v rámci celé Evropy pouhých 31 registrací.
Někde mezi těmito mantinely se pohybuje Toyota Avensis. Japonský vůz dosáhl svého vrcholu v roce 2004, kdy prodáno bylo 142 535 exemplářů. O tom si ale značka mohla loni nechat pouze zdát, registrace totiž poklesly na pouhých 25 319 aut. To je nejmenší číslo od roku 1997, kdy vůz vstoupil na evropské trhy. A pozitivně nelze rozhodně hovořit ani o začátku letošního roku.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že stejně jako v případě Citroënu C5 a Fordu Mondeo se mluví o konci tohoto modelu. Mluvčí evropské divize Toyota přitom již uvedl, že „monitorujeme tento segment, který začíná upadat a trpí v důsledku velkých slev“. Šéf Toyota Europe Johan van Zyl pak sice dodává, že „nic ještě není rozhodnuto“, nicméně 1 995 lednových registrací v rámci celé EU a zastavení výroby ve Velké Británii hovoří za vše - Avensis jde dále ke dnu.
Anonymní zdroje z automobilky již hovoří o jistém úplném konci a jen nepřímém nahrazení novou Toyotou Corolla. Nicméně jelikož o sedany je v Evropě stále menší zájem napříč prakticky veškerými segmenty, možná nakonec nedojde ani na tento krok. Ostatně značka nemalou měrou redukuje svou nabídku, aby dosáhla větší efektivity. Avensis tak zkrátka končí, Japonci by za současné situace byli jen sami proti sobě, kdyby to neudělali...
O možném konci Toyoty Avensis se mluvilo již v roce 2016. Zatím na něj nedošlo, nicméně od té doby registrace zamířily ještě níže. Nové generace se tedy nejspíše již nedočkáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda