Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krize ve VW nejlépe ukazuje, jak moc nová pravidla EU dusí automobilky
2.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že se změní pravidla jako už mockrát? Není tomu tak, na urychlený nástup těchto se nebyl schopen připravit prakticky nikdo a tvrdě dopadají i na jednu z největších automobilek světa.
Čekají nás opravdu krušné časy. Řeč teď není o nové české vládě opírající se o komunisty, zůstaneme v automobilovém prostředí. Z jeho situace je totiž stále více patrné, jak velký dopad bude mít příchod nových pravidel EU pro homologaci všech aut v prodeji.
Člověk by čekal, že se nesnáze dotknou jen pár okrajových značek či modelů, realita je ale úplně jiná. Ačkoli se velké automobilky v oficiální rovině dlouho zdráhaly cokoli přiznat, teď už se následky kombinace příchodu měřící procedury WLTP, nutnosti podrobit ji všechna auta v prodeji a nástupu další evoluce normy Euro projevují naplno.
Volkswagen minulý týden zaměstnancům oznámil, že opakovaně uzavře své největší evropské továrny. Mezi srpnem a koncem září budou několikrát na jeden či dva dny v týdnu zcela zavřené fabriky ve Wolfsburgu, Zwickau a Emdenu, přičemž hlavním důvodem je právě příchod Koncern nových pravidel. VW Group je obřím impériem a jednoduše nestíhá certifikovat veškeré aktuálně nabízené modely. Z toho důvodu některé nebudou od 1. září v prodeji a firma chvílemi prostě nebude mít co vyrábět, protože by řadu aut montovala bez možnosti je vůbec někomu nabídnout.
Kdy můžeme počítat s návratem do normálu, je otázkou, možná také nikdy. Volkswagen jistě doufá v brzké řešení, protože montovat bude nadále i modely, které ještě homologovány nebyly, ovšem čeká, že je homologovat zvládne. Ani takové zatím samozřejmě nebude s to prodávat, proto si pronajal obří plochy na čerstvě zrekonstruovaném berlínském letišti, které se veřejnosti otevře až v roce 2020. Využity pak mají být i další odstavné plochy, na něž se má vejít až 250 tisíc aut, které vyrobí s tím, že je snad jednou vrátí do prodeje.
To jsou i pro tak velkou firmu velmi citelné a popravdě překvapivé důsledky, zaměstnanci firmy hovoří o krizi s nejasnými důsledky. Volkswagen v tom navíc není sám, s podobnými informacemi se vytasil také Daimler, výrobce Mercedesů. A pokud dvě největší německé automobilky mají s novými pravidly takový problém, je nepravděpodobné, že by nesnáze nestihly i další automobilky - jen zprávy o nich prozatím nepouští mezi veřejnost.
Na Volkswagen i Daimler je logicky navázán řetězec dodavatelů, přičemž se dá předpokládat, že také ten bude nějakým způsobem přinucen ke kompromisům. Skutečný problém tkví ale ve skutečnosti, že nikdo neví, co se vlastně bude dít. Ani česká Škoda dodnes pořádně není schopna říci, co bude od září nabízet, a to je místní firma, jejíž zástupci mohou i vidět na to, co se v rámci příprav na nová pravidla děje. Místní zastoupení zahraničních značek jsou na tom ještě hůře.
Řada výrobců proto již neoficiálně naznačila, že během posledního čtvrtletí letošního roku a začátkem toho příštího nebude mít co prodávat - Evropskou unií limitované skladové zásoby dříve homologovaných aut budou vyčerpány a nových vozů bude málo co do šíře jejich nabídky i množství vyrobených kusů. To může mít nemalý dopad i na dealery a vlastně všechny, kteří jsou automobilový průmysl nějak navázáni.
Nechceme malovat katastrofické scénáře, ale situace je vážná. Evropský svět aut se od září změní a otázkou je jen to, kdy a zda vůbec se situace vrátí do normálu. Věřme v pozitivní budoucnost, ta nejbližší ale zatím zkrátka dobře nevypadá, i když se o blížících se problémech ví už dlouho...
Certifikace dle nového cyklu WLTP není časově jednoduchou záležitostí. VW tak musí přistoupit k částečnému uzavření všech svých továren. Skutečným problémem však je, že nikdo neví, jaký důsledek budou veškerá omezení mít
Automobilka proto již nyní vyrábí takříkajíc na sklad, respektive nová zatím nehomologovaná auta parkuje na zatím nevyuživaném berlínském letišti
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva