Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy

Když se řekne „značka bezpečných aut”, většina lidí si představí Volvo. Nic proti němu, v hodnocení IIHS je ale až deváté, daleko za vítězi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy

26.9.2018 | Petr Prokopec

Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když se řekne „značka bezpečných aut”, většina lidí si představí Volvo. Nic proti němu, v hodnocení IIHS je ale až deváté, daleko za vítězi.

Pokud bychom se deseti lidí zeptali, jaká značka vyrábí nejbezpečnější auta, devět z nich by ihned zmínilo Volvo. A ten poslední by jej po delším přemýšlení nejspíše zmínil též. Není to úplně scestná úvaha a mnohokrát jsme viděli, jak bezpečná Volva ve skutečnosti jsou, hodnocení aktuálních crash testů IIHS ale vykresluje trochu jiný obrázek.

Výsledky nárazových zkoušek amerického institutu přitom nelze brát na lehkou váhu, neboť jsou přísnější než ty evropské a auta vystavují větší zátěži. Právě v jejich aktuálním hodnocení ale švédská automobilka delší čas nekraluje a již loni se musela sklonit před Mazdou, která obdržela větší množství nejlepších hodnocení bezpečnosti nabízených aut.

Úspěch japonské automobilky zase tak nepřekvapí, neboť je vyhlášená snahou o výjimečná technická řešení a jejím autům v rámci bezpečnosti prospívá i nízká hmotnost. Letošní vítěz ale pár obočí jistě nazdvihne, hlavně v našich končinách. Není jím Subaru, jehož sada bezpečnostních technologií souhrnně označovaná EyeSight je v branži považována za jednu z nejlepších. Na absolutní vrchol zamířili Korejci.

Podle IIHS je momentálně nejlépe hodnocenou a tedy nejbezpečnější značkou vůbec Hyundai. Na jeho kontě je hned 10 trofejí Top Safety Pick nebo Top Safety Pick+, čemuž se nemůže rovnat někdo z konkurentů. V showroomu značky bude z čeho vybírat, a to nikoliv jen na americkém trhu, neboť s vrcholným hodnocením jsou spojeny Hyundai Sonata, Kona, Elantra, i30, Accent, Ionig Hybrid, Tucson a obě verze modelu Santa Fe.

Právě nové provedení velkého korejského SUV je jubilejním vozem, který Hyundai posunul před konkurenci z vlastních řad, před Kiu. Ta má na svém kontě devět vavřínů, což kvality Korejců potvrzuje - nesmíme zapomínat, že jde o jeden koncern. Třetí příčku na pódiu pak obsadila Toyota, v jejíž prospěch vůči Korejcům hovoří hlavně to, že má více aut s absolutně vrcholným hodnocením Top Safety Pick+.

Pokud byste pak hledali ono v úvodu zmiňované Volvo, budete muset překvapivě sjet dolů až na devátou příčku. Švédskou automobilku tak překonali nejen Korejci, ale také většina japonských značek a dokonce i BMW. Navíc Volvo má na svém kontě hlavně vozy spojené s hodnocením Top Safety Pick, kterým na nejlepší v segmentu něco chybí. Zdá se, že zavedené pořádky se začínají měnit.


Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 1 - IIHS 2018 Hyundai is the best 05Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 2 - IIHS 2018 Hyundai is the best 06
Hyundai za pouhý rok posbíralo deset vrcholně pozitivních hodnocení institutu IIHS. Je to více než jakákoli jiná automobilka, jak ukazuje graf, v těsném závěsu je navíc sesterská Kia

Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 3 - IIHS 2018 Hyundai is the best 01Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 4 - IIHS 2018 Hyundai is the best 02Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 5 - IIHS 2018 Hyundai is the best 03Značky nejbezpečnějších aut dle přísných testů IIHS? Vítěz překvapí, hlavně Čechy - 6 - IIHS 2018 Hyundai is the best 04
Titul nejbezpečnější značky Korejcům zajistilo přepracované Santa Fe 2019. K jeho crash testu zatím fotodokumentace chybí, i modelový rok 2018 však získal hodnocení Top Safety Pick+

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.