Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již počtvrté v řadě ovládla statistiku nejúspornějších aut dle americké EPA automobilka, která si příliš netyká s turby, downsizingem ani hybridizací.
Spotřeba paliva je jedním z faktorů, na které lidé při nákupu nového vozu hledí nejvíce, pochopitelně. Při pohledu na udávané hodnoty by v takové chvíli především Evropa měla být zaplavena hlavně litrovými tříválci či ještě menšími pohonnými jednotkami, jenže realita je jiná. Jak zmiňujeme při představení snad každé novinky, udávané hodnoty sice nejsou zcela vycucány z prstu, ovšem s realitou rovněž nemají nic společného. Jsou výsledkem praktik, při nichž automobilky dělají možné i nemožné, aby vůz vykázal co nejnižší hodnotu v rámci normovaného testu, který nemá s obvyklým způsobem zacházení s většinou aut společného zhola nic.
O trochu lepší situace panuje v zámoří, kde americká organizace EPA přece jen hledí na skutečný svět trochu jinak než přes růžové brýle. Měření sice taktéž probíhá podle přesně stanoveného testu, jak se ale můžete podívat níže, je definovaný do až pedantských detailů a na rozdíl od toho evropského jej není možné obelhávat věcmi jako uříznutí vnějších zpětných zrcátek nebo nafoukání pneumatik na tlak na hranici prasknutí.
Schéma testu měření spotřeby EPA je opravdu velmi propracované
Popsaný režim je běžnému zacházení s obyčejným autem tak blízký, že zjištěné hodnoty odpovídají skutečnosti mnohem více než ty, získané při použití evropské metodiky NEDC. Pochopitelně, ani takový test neprozradí spotřebu, se kterou budete jezdit právě vy, nicméně ukáže ale spotřebu, se kterou se ve skutečném světě jezdit dá, což potvrzují zkušenosti amerických majitelů.
Tolik ale pro úvod. Zákulisí tedy máme zmapované a můžeme přistoupit ke studii Light Duty Fuel Economy Trends, tedy volně přeloženo: Vývoj spotřeby osobních aut. Ta je vydávána každým rokem, přičemž letos - stejně jako v posledních třech letech - najdeme na špičce Mazdu. Ta v Americe prodává jen jediný přeplňovaný motor, ve zbytku jde o atmosférické jednotky. V portfoliu značky navíc nenajdeme ani elektromobily či hybridy. Mazda jde zkrátka proti proudu, nepodléhá downsizingovým ani hybridizačním svodům a věří spíše ve snižování hmotnosti a zefektivňování fungování konvenčních spalovacích motorů relativně vysokého objemu. Nakonec, nejeden její vůz jsme testovali.
Přesto Mazda dosáhla u vozů modelového roku 2016 průměru na celou značku ve výši 7,95 l/100 km. Ve srovnání s předchozím obdobím tak u automobilky došlo ke zlepšení o 0,2 %, kromě jiného je pak Mazda jediným výrobcem, který se dle metodiky EPA dostal pod osm litrů. Druhá Honda dosáhla na průměr 8,14, třetí Subaru 8,28 a čtvrtý Nissan 8,31 l/100 km.
Japonské automobilky tedy v zámoří dominují, ani pak nepřichází řada na „domácí“. Místo toho pátá příčka patří Hyundai (8,46 l/100 km), šestá pak sesterské Kie (8,94 l/100 km). Ta se již o svou pozici musí dělit s BMW, které dosáhlo stejného výsledku. Na rozdíl od Korejců, u nichž EPA eviduje vůči vozům modelového roku 2014 zlepšení o 0,4 procenta, se však mnichovská automobilka meziročně zhoršila, a to o 0,1 procenta.
Kompletní výsledky naleznete níže a nám nezbývá než znovu zdůraznit, jak velkého úspěchu Mazda dosáhla. Všechny ostatní automobilky totiž již značnou měrou kladou důraz na trendy, které fungují hlavně v laboratorním světě. Evropské testy ji za to neocení, americké zjevně ano. Buďme rádi alespoň a věřme, že opravdu dorazí realističtější evropská měření, která až absurdní downsizing zastaví.
Nejúspornější automobilky dle EPA za modelový rok 2016
1. Mazda - 7,95 l/100 km
2. Honda - 8,14 l/100 km
3. Subaru - 8,28 l/100 km
4. Nissan - 8,31 l/100 km
5. Hyundai - 8,46 l/100 km
6-7. Kia - 8,94 l/100 km
6-7. BMW - 8,94 l/100 km
8. Toyota - 9,33 l/100 km
9. Mercedes - 10,01 l/100 km
10. Ford - 10,23 l/100 km
11. GM - 10,55 l/100 km
12. FCA - 10,79 l/100 km
Mazda je dle EPA výrobcem nejúspornějších aut, a to i bez přeplňování či hybridizace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis