Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Které auto teď dosáhlo svých nejvyšších prodejů 37 let po začátku výroby?
1.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Většina aut dosáhne svých nejlepších prodejních čísel krátce po začátku výroby či pár let po něm. Existuje ale vůz, který téhož docílil po 37 letech na trhu.
Vývoj Mercedesu třídy G odstartoval již v roce 1972 za spolupráce rakouské společnosti Magna Steyr (v té době šlo ještě o firmu Steyr-Daimler-Puch). O sedm let později pak začala ve Štýrském Hradci i výroba, která bez přestávky trvá dodnes. Máme tu tedy model s takřka čtyřicetiletou historií, který sice byl během té doby několikrát vylepšen, nicméně jeho podstata zůstala nezměněna. A tak to ještě nějaký ten pátek zůstane.
Kde kdo si přitom mohl ťukat prstem na čelo, když Mercedes nenapodobil kroky svého úhlavního konkurenta - Land Roveru - jehož původní Defender je už dnes minulostí. Nicméně značka momentálně všem skeptikům prokázala, že v případě kultovní třídy G měla pravdu. Letos vyrobila nejvíce vozů třídy G v historii a vůbec také překonala 20 tisíc vyrobených exemplářů během jednoho roku - dost neobvyklá věc po 37 letech na trhu.
„Výroba dvacetitisícího exempláře třídy G během jednoho roku potvrzuje vysokou poptávku po tomto modelu a také kvalitu našich vozů, tedy něco, co je našimi zákazníky vysoce oceňováno. Jsem velmi potěšen a také hrdý na to, že někteří naši zaměstnanci jsou na palubě již od doby, co výroba před 37 lety odstartovala,“ uvedl k historickému počinu Gunnar Guthenke, šéf divize off-roadů.
My přitom jen dodáme, že oním jubilejním kusem byl bílý Mercedes-AMG G 63. Tedy varianta poháněná 5,5litrovým osmiválcem o výkonu 571 koní. Není přitom náhoda, že jde o provedení z Affalterbachu, vozy ozdobené třemi ikonickými písmeny se totiž na celé produkci podílejí takřka z 50 procent. Kromě osmiválce je přitom k mání i dvanáctiválec v modelu G 65 AMG.
Ve finále pak zmíníme, že „Géčko“ se příští rok dočká velkého facelitu, který bude postaven na nové platformě. Dorazit tak má širší, ale zároveň i lehčí vůz, který bude benefitovat také z modernějšího zavěšení. I nadále však počítá s krabicovitou karoserií, byť trochu zaoblenou. Zároveň nadále půjde o ortodoxní off-road, který bude věrný svým kořenům.
Mercedes dosáhl působivého výsledku, nejvíce kusů třídy G vyrobil 37 let poté, co ho začal vyrábět
Verze AMG (zde G 63 v našem testu z roku 2012) se na celkovém odbytu podílejí z poloviny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 50 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva