Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kubica se ve velkém stylu vrátil do F1. Během testů okouzlil jedním z nej časů
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polský jezdec v roce 2011 skoro přišel o pravou ruku a od té doby ve Formuli 1 neseděl. Jenže řídit se nezapomíná, s bravurou ovládl i úplně jiný stroj.
Robert Kubica byl jedním z nejnadějnějších jezdců Formule 1. Od roku 2006 přitom jezdil za BMW, se kterým dosáhl během Velké ceny Kanady v červnu 2008 svého prvního vítězství. Šlo přitom o vůbec první triumf jakéhokoliv polského jezdce v královské motoristické disciplíně. O pár měsíc později Kubica přešel k Renaultu, s nímž sice již počet zlatých vavřínů nerozšířil, v roce 2010 ale dosáhl opravdu velkého bodového přídělu - i díky jednomu druhému a dvěma třetím místům.
O budoucnosti polského jezdce se tedy mluvilo jen v superlativech, nicméně pak přišel osudný únor 2011. Krátce před začátkem nové sezóny se totiž pro své vlastní pobavení zúčastnil Rally de Andora, již během první rychlostní zkoušky ovšem se Škodou Fabia Super 2000 hrozivě havaroval a doslova ji napíchl na svodidlo. Ve voze byl uvězněn více než hodinu, než se jej podařilo vyprostit, přičemž málem přišel o pravou ruku. Zároveň utrpěl velkou ztrátu krve.
Do Formule 1 se již Kubica nevrátil, sporná byla ostatně jakákoliv jeho následující kariéra v motorsportu. I přestože totiž absolvoval řadu operací, jeho stav byl nejistý. Aby toho navíc nebylo málo, v lednu 2012 uklouzl na ledu u svého domu v Itálii, což vyústilo ve zlomený kotník. Polský jezdec ale dokázal nemožné a ještě v daném roce nastoupil v září na start rallye Ronde Gomitolo Di Lana, kterou překvapivě vyhrál.
V roce 2013 podepsal smlouvu s Citroënem, pro který jezdil nejen ve WRC, ale také v nižší kategorii WRC-2. V té se stal mistrem světa, jeho návrat tak byl definitivně zpečetěn a znovu se začalo mluvit také o Formuli 1. Na vrcholný monopost si ovšem Kubica musel počkat až do letošního roku, konkrétně do 5. června, kdy jej Renault posadil do vozu z roku 2012. A velká očekávání rozhodně nezklamal.
Tím se dostáváme k aktuálním novinkám, Renault totiž zorganizoval další test. Ten se odehrál o uplynulém víkendu na Hungaroringu, kde Kubica definitivně zaválel. Jeho čas 1:18,572 byl totiž čtvrtým nejlepším, přičemž první místo obsadil aktuální lídr šampionátu Sebastian Vettel s Ferrari (1:17,124), třetí pak byl jeho stájový kolega Kimi Räikkönen (1:17,842). Mezi ně se pak vklínil nadějný nováček Lando Norris na McLarenu.
Ačkoliv v Kubicův prospěch promluvily ultraměkké pneumatiky (Vettel jezdil „jen“ na super měkkých), svým výkonem ohromil především šéfa francouzské stáje Cyrila Abiteboula. Ten i proto uvedl, že polský jezdec je jednou z možností pro rok 2018. Zda se tak ovšem skutečně stane, to je zatím sporné. Jisté však je, že kromě rychlosti má Kubica i výdrž, neboť na trati zvládl odjet 142 kol.
Během dne se navíc jeho rychlost zlepšovala, Renault je tedy s výkonem polského závodníka spokojen. Ne tak samotný Kubica, který uvedl, že „sice jsem šťastný, ale ne stoprocentně šťastný. Největším rozdílem je to, že vůz nemá nic společného s monopostem, který jsem testoval naposledy. Nebylo to snadné, to neskrývám, nicméně úroveň fyzičky je dobrá a to je velmi dobré znamení.“
Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se Renault před začátkem příští sezóny rozhodne a zda se do Formule 1 skutečně vrátí. My tak jen dodáme, že aktuálně pro francouzskou stáj jezdí Nico Hülkenberg a Jolyon Palmer. Pozice prvního zmíněného přitom po několika kontaktech v Maďarsku není zrovna nejlepší, pročež Kubica skutečně má nemalou naději. Kdo by to byl před pár lety řekl...
Robert Kubica zajel během včerejších testů na Hungaroringu čtvrtý nejlepší čas. Renault s ním tak počítá jako s jednou z možností pro závodní sedačku pro příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva