Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jeden z nejvzácnějších ostrých kombíků, s volantem vlevo je to totální rarita
1.5.2021 | Petr Miler
Vzácné a zcela výjimečné auto je to už se svou obvyklejší karoserii, jako kombík je takřka k nesehnání. S volantem z našeho pohledu na správné straně jich existuje hrstka, jeden je teď na prodej.
Když jsme dnes psali o muži, který vyhrál v loterii Mitsubishi Lancer Evo IX a hned druhý den ho naboural, dívali jsme se, kolik dnes takové Evo stojí. A náhodou jsme v inzerci narazili na poklad, o jehož existenci možná ani nevíte a pokud ano, stěží budete vědět, že existuje také v provedení kompatibilním s provozem v kontinentální Evropě.
Je to Mitsubishi Lancer Evo IX Wagon alias kombi. Je to stroj mnohem vzácnější než už tak vzácný sedan - vznikl pouze v 2 500 exemplářích. Z tohoto počtu byla navíc část vyrobena ve verzi GT-A s automatickou převodovkou, takže kýžených kousků s šestistupňovým manuálem je ještě méně. A volant vlevo je obvykle pouze snem, který se stal skutečnosti jen v případě několika málo aut.
Po technické stránce je tohle auto stejné jako sedan, má tedy samosvory na obou nápravách a pod kapotou dvoulitr 4G63 MIVEC o 280 koních výkonu. Podlaha a celá příď pochází kompletně ze sedanu, horní část karoserie má oproti civilnímu Lanceru Wagon vyztužené všechny sloupky a také je výrazně vylepšena pevnost zádě. Zadní blatníky jsou samozřejmě rozšířené, výdechy vedle zadních světel jsou falešné. A třebaže záď z civilního Lanceru Wagon není dvakrát hezká, páté dveře jsou velké a skrývají 530 litrů zavazadlového prostoru s dvojitou podlahou, 12V zásuvkou a oky k uchycení nákladu.
Lancer Evo IX Wagon se čas od času na prodej v Evropě objeví, jenže obvykle jsou to dovezené kousky s pravostranným řízením. Auto, na které jsme narazili dnes, je zajímavější. Je nejdražší v nabídce, jaký jsme kdy viděli, ale také je v nejlepším stavu. Má za sebou pouhých 3 500 kilometrů po přestavbě na levostranné řízení a je prý dokonale upravené s využitím továrních dílů pro evropské verze Lanceru a Eva. Vypadá vážně jako nový a navíc stojí Chemnitzu alias Saské Kamenici, takže vážně za humny.
Máte-li zájem, cena činí tučných 60 000 Eur, tedy asi 1,55 milionu korun. Žádná láce, ani omylem, ale jak stojí výše - když najdete levnější kousky, musíte se ale smířit s jistými ústupky, ať už se týká verze či stavu. Bude tedy chtít hodně nadšení koupit si za více jak 1,5 milionu právě tento vůz, tak či onak nebudete odsouzeni k ježdění v nudném kombíku, jakých jezdí po světě miliony.
Na fotky právě nabízeného Lanceru Evo Wagon se musíte podívat na zdrojový odkaz, i oficiální ilustrační záběry ale stojí za to. Ta tyč v kufru na oficiálních fotkách je rozpěra mezi hrnci tlumičů. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva