Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 Spyder ve sprintu: kdo je nejrychlejší na 400 m?
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tento souboj se zdá jasný, italský stroj má nejnižší hmotnost a nejvyšší výkon. Co říká praxe?
Prakticky celý motoristický svět se snažil hezkých pár měsíců dát dohromady Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Nakonec se to povedlo klubu The Supercar Driver, a to díky sběrateli supersportů Paulu Baileymu. Dočkali jsme se tak souboje trojice supersportů na okruhu Silverstone, který nakonec vyhrál britský vůz před tím německým a italským. Kromě toho autoři srovnání slíbili, že následovat bude další klání, tentokrát ve sprintu.
Na závody ve čtvrtmíli jsme si museli počkat necelé tři týdny, přičemž v mezičase došlo k jedné bohužel tragické změně. Paul Bailey se totiž se svou sbírkou zúčastnil charitativní akce na Maltě, při které ztratil kontrolu nad Porsche 918 Spyder. To následně zranilo takřka tři desítky diváků, přičemž došlo k jeho nezanedbatelnému poškození. Klub The Supercar Driver tak musel bílý exemplář nahradit černým, to je však jediná změna vůči předchozí části.
Zákulisí ale již ponechme stranou a pojďme se podívat na samotný sprint, který se odehrál na dráze Santa Pod Raceway v pátek 16. října. A jak už asi tušíte, opětovně to moc dobře nedopadlo pro Ferrari, které nebylo přesvědčivé ani z hlediska zaznamenaných časů, ani z hlediska dosažených rychlostí. To je s ohledem na nejvyšší výkon a nejnižší hmotnost více než překvapivé a začíná to ukazovat, proč se Italové od počátku srovnání nejvíce bránili.
Pokud fanoušci Ferrari hodlají namítnout, že dráha se leskne jako zrcadlo a tudíž byl zvýhodněn systém pohonu všech kol Porsche 918 Spyder, máme tu vzkaz od organizátorů. Ti dodávají, že celá trojice byla testována za identických podmínek a především že trať byla stoprocentně vysušená ještě předtím, než byla odjeta první jízda, což je ostatně patrné i ze samotného videa vše dokumentujícího.
Kdo toto kolo vyhrál, to vám neprozradíme, přece jen jsme již naznačili dost. Nicméně dodáme ještě tolik, že nejde o poslední kolo vzájemného italsko-britsko-německého souboje. Finální třetí část by se měla odehrát již brzy, přičemž půjde o zrychlení z klidu na 300 km/h. Papírově by jej přitom mělo vyhrát Ferrari, nicméně jeho již dvojitá „nevýhra” naznačuje, že vše může dopadnout jinak...
Nedá se říci, že by pohled na hypersporty hřmící nad Santa Pod byl nudný...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan