Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho

Italská automobilka chce být poslední výrobce čistokrevných motorů na světě. Zatímco jiní jim strojí pohřeb, u Lamba jim věští ještě dlouhou budoucnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho

23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka chce být poslední výrobce čistokrevných motorů na světě. Zatímco jiní jim strojí pohřeb, u Lamba jim věští ještě dlouhou budoucnost.

Budoucnost Lamborghini je do značné míry spojená s novým SUV Urus. Ne kvůli existenčním problémům, Italové od novinky očekávají zvýšení zisků, což by jim umožnilo zkrátit životní cykly sportovních modelů. Mnoho lidí ale jejich optimismus nesdílí, internetem létají obavy spojené se ztrátou exkluzivity či příchodem plebejských pohonných jednotek, jež se následně rozšíří i na zbytek portfolia.

Všechny obavy se ale šéf automobilky Stefano Domenicali rozhodl rozptýlit. Řekl, že Urus sice bude vůbec prvním vozem, který bude k mání jako plug-in hybrid, ovšem toto ústrojí přijde teprve ve druhé vlně a navíc bude k dispozici až od roku 2020. V první fázi dostane italské SUV pouze nadvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Dvanáctiválcovou atmosférickou pohonnou jednotku ale tento agregát nenahradí, minimálně u modelu Aventador a jeho nástupců. Domenicali uvedl, že hodlá u tohoto motoru setrvat tak dlouho, jak jen to bude možné. „Je to správný přístup. Věříme totiž, že potenciál pro naše atmosférické agregáty je stále velmi silný a velmi hodnotný.“

Šéf Lamborghini kromě toho dodal, že čím více konkurence míří směrem k elektrifikaci, tím větší potenciál tu zůstává pro V12 ze Sant'Agata Bolognese. Rivalové se tím navíc připravují o zisk, neboť dle Domenicaliho „kdokoliv, kdo říká, že na elektrifikaci vydělává, lže. Současná cena takových investic je závratná.“

Jedním dechem ovšem Domenicali dodává, že jednoho dne bude třeba z atmosférických motorů přepřáhnout na přeplňované či hybridní jednotky a Lamborghini musí být na takovou chvíli připraveno. Z ekonomického hlediska to ale zatím nedává smysl, vedle toho stojí i emoční stránka, jež není silnou stránkou hybridů.

„Charakteristika našich vozů, DNA našich vozů, dynamika našich vozů, těžiště, emoce... to je něco, co momentálně s plug-in hybridy nedokážeme doručit. V budoucnu se uvidí, ale předpokládám, že se tak nestane před roky 2025-2028. Neprodáváme jen auta, prodáváme emoce,“ dále osvětluje budoucnost firmy Domenicali.

V krátkosti se tak dá říct, že první plug-in hybrid značky dorazí až v roce 2020, přičemž určen bude SUV. Atmosférický dvanáctiválec zůstane v nabídce ještě o pět či osm let déle. Italská automobilka chce zůstat i v budoucnu vůbec jedinou - a tedy poslední - kdo takový agregát nabízí.

O trochu spornější je ale osud desetiválcového motoru. Dle Domenicaliho jde o první volbu, kde se budou řešit možné změny. Nedivili bychom se přitom, kdyby došlo k downsizingu a přeplňování - a tedy adopci výše zmíněného přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce. Vůči agregátu SUV ovšem jistě dojde k přepracování.

„Musíme nejdříve zjistit, co požaduje trh,“ dodává k případným změnám šéf automobilky. Nevylučuje přitom ani elektrifikaci. Nicméně také v tomto případě je na odchod 5,2litrové atmosférické jednotky do důchodu ještě brzo. V10 má totiž dle Domenicaliho stále nemalý potenciál, který ještě v příštích letech bude těžen.


Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 1 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 01Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 2 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 02Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 3 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 03Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 4 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 04Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 5 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 05Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 6 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 06Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 7 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 07Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 8 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 08Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 9 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 09Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 10 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 10Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 11 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 11Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 12 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 12Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 13 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 13Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 14 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 15Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 15 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 16Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 16 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 17Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho - 17 - lamborghini aventador sv ofic zeneva 18
Lamborghini hodlá atmosférickou V12 ponechat modelu Aventador i jeho nástupcům minimálně do roku 2025

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše