Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nesmlouvavý postup Evropské unie v zavádění nové emisní normy ve spojení s přísnějšími testy hlásí další oběti. U BMW jich bude ještě víc, než se čekalo.
I když jsme už zkraje roku varovali, že letos zmizí z nabídky nových aut spousta motorů, stále dokola jsme překvapováni rozsahem dopadů probíhající „motorové čistky”. U spousty automobilek známe jen obrysy toho, co vše se bude dít, přesto je z čeho mít obavy. V případě koncernu VW bude mezi benziny k mání jen máloco krom jednotek 1,0, 1,5 a 2,0, Subaru si bude muset vystačit hlavně s jedna-šestkou a před velkými budoucími ztrátami varuje i Renault. Zatím nejjasněji ale o budoucnosti informuje BMW. Právě z Michova pro vás dnes máme další zprávy a dobré znovu nejsou.
Bavorská značka je - stejně jako všechny ostatní - konfrontována s novými testy spotřeby a emisí WLTP, který byly pod tíhou kauzy Dieselgate zavedeny rychleji, než se původně plánováno, pro všechny prodávané automobily. Ruku v ruce s tím jde příchod nové emisní normy Euro 6d, která výrazně omezuje množství pevných částic emitovaných benzinovými motory. Přidejte si k tomu, že automobilky od teď musí každou prodávanou verzi toho kterého modelu certifikovat zvlášť a máme tu to, co tu teď máme - motorovou apokalypsu.
Je vskutku otázkou, proč EU trvala na tak rychlém zavedení WLTP pro všechna už prodávaná auta, to se nikdy v minulosti nestalo. Automobilky tak v případě každého nabízeného modelu přemýšlejí, co ještě má smysl nově certifikovat či dále upravovat a u spousty motorizací či celých modelů dochází k závěru, že už to prostě nemá smysl. Kolegové z Automobilwoche nyní vyštrachali, jaké další modely BMW čeká v Evropě sekyra a je to pořádná skvadra. A nikde není psáno, že tím vše v Bavorsku končí, natož pak jinde.
Už dříve se provalilo, že letos v květnu bez nástupce skončí současné BMW M3, minimálně na měsíce M550i a nejméně celý rok nebude v prodeji ani jedna benzinová verze řady 7. Teď víme víc - BMW v ten samý termín odstřelí úplně všechna provedení řady 6 krom varianty GT, skončí i současné X5 a X6. V jejich případě není z vyjádření německých kolegů jasné, zda půjde o všechny verze nebo jen ty benzinové, minimálně to druhé je ale jisté. BMW pročištění nabídky všech tří řad již oficiálně potvrdilo, a to proto, že jsou prý již příliš blízko konce svému životními cyklu, aby se vyplatilo investovat do jejich úprav či recertifikace. A pokud se vám to nezdá, neboť X5 i X6 jsou relativně mladé, nezapomeňte, že BMW je chce tentokrát nahradit novými dříve než obvykle.
Vše? Co vás nemá. S hlavou se musí rozloučit X1 20i a X2 20i, tedy zejména v druhém případě jen chvíli prodávané vozy. U X1 a X2 může dojít i na další benziny a blíže nespecifikovaná čistka čeká také modely Mini. Co tedy zbude z nabídky BMW? V případě benzinů vážně nic moc - mizí ty výkonné i relativně slabé, někdy úplně všechny.
Podle informací Automobilwoche má BMW velký problém se snížením emisí pevných částic samotných motorů resp. s doplněním jejich filtrů do již existujících modelů. Pikantní je, že samotná Euro 6d filtry výslovně nepřikazuje a třeba Audi říká, že u svých TFSI dosáhlo řadě případů splnění nových emisních limitů i bez použití filtrů. BMW se to ale zjevně nedaří.
Na každého výrobce tak novinky jistě dopadnou rozdílně, v Bavorsku je ale motorová vybíjená bez nadsázky brutální. Po květnu skoro nebude co koupit a je paradoxem, že jde hlavně o benzinové jednotky, i když urychlená změna byla vyprovokována kauzou kolem motorů TDI. Že ve zbytku světa bude BMW nabízet své stávající motory i modely beze změny, nemusíme dodávat - je to ryze evropská záležitost...
Současné BMW X5 čeká v Evropě buď úplný konec nebo úplná eliminace benzinových motorů
Řada 7 přijde o všechny benzinové motory nejméně do března 2019
M3 se v květnu přestane vyrábět bez náhrady
M550i čeká dočasné vyřazení z nabídky
X1 přijde o některé benziny...
A Mini čeká zatím neupřesněné „pročištění” nabídky
Zdroj: Automobilwoche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda