Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus chce, aby vám lidé příští auto od něj objeli klíčem
27.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závist. To je emoce, kterou mají nově vyvolávat auta Lexusu v okolí. S plnou vážností o tom hovoří člověk, který se ujal nové pozice šéfa pro image značky.
Lexus je sice znám vysokou kvalitou svých vozů i servisem, který zákazníkům dopřává, zároveň je ale přinejmenším v Evropě pořád vnímán jen jako alternativa pro německou prémiovou konkurenci. To by však automobilka velmi ráda změnila. Proto ostatně byla vytvořena nová pozice šéfa pro image, kterou bude zastávat dosavadní prezident Lexusu Tokuo Fukuichi. Ten totiž bude mít na starosti profilování obou značek Toyoty po celém světě.
„Pokud se zaseknete v zácpě v Mercedesu, lidé na vás budou koukat jako na člověka, který se někam vypracoval a budou vám závidět. Ve srovnání s německou trojkou jsme ale my tohoto renomé ještě nedosáhli,“ popisuje zásadní problém Lexusu jeho odcházející šéf, kterého od 1. dubna nahradí v úřadu dosavadní viceprezident Yoshihiro Sawa.
Jakkoliv tedy Fukuichi dosáhl v posledních dvou letech nemalého navýšení registrací (zvláště v Americe, kde prodeje v obou případech přesáhly 330 tisíc aut), na globální reputaci automobilky je třeba stále ještě zapracovat. Lexus by přitom měl těžit z řady novinek, které nebudou spojeny pouze se silnicí, ale zamíří na vodu a dokonce i ve vzduchu.
Útok na emoce zákazníků povede nové kupé LC, které je vůbec prvním „haló modelem“ Lexusu od ukončení výroby supersportu LFA v roce 2012. Do prodeje se přitom jeho osmiválcová verze LC500 i hybridní provedení LC500h dostanou po celém světě do konce letošního roku, přičemž těžit budou z nové platformy i působivého vzhledu.
Mořská expanze aktuálně spočívá na bedrech Lexusu Sport Yacht. Zatím se sice jedná o koncept, který dostal do vínku dva pětilitrové osmiválce (podobné motorům, jaké používá silniční RC F) a karbonový trup, nicméně posloužit má jako předzvěst novinek divize Toyota Marine. Součástí jejího portfolia se totiž brzy stanou prémiové jachty Ponam.
Do oblak pro změnu zamíří vesmírná loď Skyjet. Ta sice není konceptem či předzvěstí věcí reálných, ale jen studií vytvořenou pro nový film Valerian a město tisíce planet. Lexus však i tak očekává nemalý dopad na veřejnost. Proto ostatně Skyjet dostal do vínku „předátoří“ čelní masku či trojúhelníková světla s LEDkami ve tvaru písmene „L“.
Všechny tyto kroky mají vést ke zlepšení povědomí o Lexusu i o tom, co od něj mohou zákazníci očekávat. Kromě toho se Fukuichi chce výrazněji vymezit vůči mateřské automobilce, aby již značka nepůsobila jako „Toyota-Plus“. Do hry proto zasáhne také designové oddělení, jehož šéfem je taktéž Fukuichi, a to v rámci celé Toyoty.
„Ujasníme si, co je Lexus a rozhodneme, jaké věci budou použity pouze v případě Lexusu a nikoliv u Toyoty. Síla Lexusu je v kvalitě a službách, nic z toho ale neoceníte, dokud naše vozy neřídíte. Zlepšení kvality proto aktuálně není třeba, zlepšení image značky ano,“ popisuje svůj nesnadný úkol Fukuichi.
Aby přitom dosáhl požadované úrovně závisti ostatních motoristů, musí se Lexus vymezit nejen vůči mateřské Toyotě, ale také oproti zmiňovaným německým značkám. Proto ostatně nová generace limuzíny LS vypadá tak dravě, zatímco třeba Mercedes třídy S a BMW řady 7 lze označit za „nudně konzervativní“. Zda ale jeho vizáž zláká k podpisu smlouvy více zákazníků než dosud, to je otázka. Zvláště když automobilka poslala do důchodu atmosférické motory a přepřáhla na přeplňované jednotky, jimiž již z davu nevyčuhuje.
Je také otázkou, zda zrovna závist tou pravou emocí, kterou by vlastnictví vozu značky Lexus mělo v okolí vyvolávat. V Americe možná, tam ale Lexus potřebuje více úspěchu ze všeho nejméně. V poněkud více rovnostářsky uvažující Evropě se většina zákazníků snaží okolí příliš nedráždit - třeba už jen proto, aby po návratu k vozu nenacházeli svá auta poškozená závistivci. Můžeme si sice stokrát říci, že takové jednání nelze klást za vinu nikomu jinému než lidem, kteří raději škodí okolí, než aby pracovali na sobě, na jejich existenci a způsobu jednání to ale něco změní jen stěží. Tak proč se hnát do problému s Lexusem, když „nudné” šedé BMW řady 5 dnes popudí málokoho...
Oficiální fotogalerie Lexusu LC 500
Oficiální fotogalerie Lexusu LC 500h
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva