Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní Korejci tvrdě narazili, prodeje se po vřelém přijetí rychle propadají. Proč?
1.8.2018 | Petr Prokopec
Zákazníky jsou hodnoceny jako nejpřitažlivější a nejkvalitnější vozy, to v záplavě konkurence něco znamená. Přesto se prodeje Genesisů propadají a v červnu klesly pod tisíc aut.
Na značku Genesis v poslední době prší nevídaná chvála. Zákazníkům připadá nejpřitažlivější i nejkvalitnější, oba její modely pak byly institutem IIHS oceněny za příkladnou bezpečnost. To je více než působivé na automobilku, která ještě před třemi roky neexistovala. Mohlo by se tedy zdát, že tu máme splněný americký sen, jen v korejském podání? Kupodivu tomu tak není, Genesis totiž trápí ta úplně nejpodstatnější věc - prodeje.
Pohled na letošní odbyt šéfy značky nemůže těšit, v porovnání s prvním pololetím loňského roku poklesl o neskutečných 50 procent. V červnu si zákazníci navíc převzali jen 796 aut, vůbec poprvé za celou krátkou historii značky tak nebyla pokořena tisícikusová hranice měsíčních prodejů. To je opravdu velký propad a je třeba se ptát, co jej způsobilo.
Důvody jsou dva. Jednak je pro značku limitující, že nabízí pouze sedany G80 a G90. Ještě letos sice automobilka pošle do prodeje základní model G70, tedy korejskou řadu 3, nicméně problematická je její absence na trhu SUV. Tyto vozy jsou sice ve vývoji, ovšem firmě v nabídce citelně chybí, zvláště když růst je spojen právě s těmito segmenty. Ani to ale není celá pravda.
I když se může zdát, že Američané či Korejci na tom zase tak nebazírují, Genesis limituje nedostatečné povědomí o této značce. Spousta zákazníků nemá o její existenci ani ponětí a další neví, kam ji zaškatulkovat, což je u prestižní značky dost zásadní nedostatek.
Nepomáhá ani problematická situace, která se týká dealerství. Mateřské Hyundai totiž nejprve umožnilo prodej pouze prodejcům, jež nákladně přebudovali své showroomy, aby následně změnilo taktiku a rozhodlo o ještě větším omezení - nutná byla zcela oddělená dealerství. Po nemalých protestech ale nakonec centrála couvla a znovu otevřela možnost franšíz pro všechny. To ale není vnímáno jako krok správným směrem.
Je třeba dodat, že zatímco Hyundai cílí na mainstreamovou klientelu, tedy na méně movité zákazníky, Genesis má odlákat lidi od Audi, BMW či Mercedesu. Tito zákazníci ovšem nehodlají sdílet showroom s klienty Hyundai, dokonce skrze méně prestižní část dealerství nehodlají ani procházet.
Jak tedy dodávají analytici, luxusní korejská divize musí nejprve vybudovat své renomé a to se nestane za rok, dva nebo tři. Zároveň se musí vyprofilovat jistým směrem, ať již luxusním, nebo sportovním. V mezičase je pak třeba pracovat na rozšiřování portfolia, stejně jako na vyřešení dealerské problematiky. Teprve poté se Genesis může zaměřit na prodeje a jejich růst. Šampaňské tedy ještě Korejci musí nechat chladit, třebaže v „neprodejních” aspektech své existence zatím bodují, kde mohou.
Genesis G70 vtrhne do prodeje letos...
...daleko větší pozdvižení ovšem způsobí SUV. To se však zatím ukázalo jen jako koncept
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan