Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní Korejci tvrdě narazili, prodeje se po vřelém přijetí rychle propadají. Proč?
1.8.2018 | Petr Prokopec
Zákazníky jsou hodnoceny jako nejpřitažlivější a nejkvalitnější vozy, to v záplavě konkurence něco znamená. Přesto se prodeje Genesisů propadají a v červnu klesly pod tisíc aut.
Na značku Genesis v poslední době prší nevídaná chvála. Zákazníkům připadá nejpřitažlivější i nejkvalitnější, oba její modely pak byly institutem IIHS oceněny za příkladnou bezpečnost. To je více než působivé na automobilku, která ještě před třemi roky neexistovala. Mohlo by se tedy zdát, že tu máme splněný americký sen, jen v korejském podání? Kupodivu tomu tak není, Genesis totiž trápí ta úplně nejpodstatnější věc - prodeje.
Pohled na letošní odbyt šéfy značky nemůže těšit, v porovnání s prvním pololetím loňského roku poklesl o neskutečných 50 procent. V červnu si zákazníci navíc převzali jen 796 aut, vůbec poprvé za celou krátkou historii značky tak nebyla pokořena tisícikusová hranice měsíčních prodejů. To je opravdu velký propad a je třeba se ptát, co jej způsobilo.
Důvody jsou dva. Jednak je pro značku limitující, že nabízí pouze sedany G80 a G90. Ještě letos sice automobilka pošle do prodeje základní model G70, tedy korejskou řadu 3, nicméně problematická je její absence na trhu SUV. Tyto vozy jsou sice ve vývoji, ovšem firmě v nabídce citelně chybí, zvláště když růst je spojen právě s těmito segmenty. Ani to ale není celá pravda.
I když se může zdát, že Američané či Korejci na tom zase tak nebazírují, Genesis limituje nedostatečné povědomí o této značce. Spousta zákazníků nemá o její existenci ani ponětí a další neví, kam ji zaškatulkovat, což je u prestižní značky dost zásadní nedostatek.
Nepomáhá ani problematická situace, která se týká dealerství. Mateřské Hyundai totiž nejprve umožnilo prodej pouze prodejcům, jež nákladně přebudovali své showroomy, aby následně změnilo taktiku a rozhodlo o ještě větším omezení - nutná byla zcela oddělená dealerství. Po nemalých protestech ale nakonec centrála couvla a znovu otevřela možnost franšíz pro všechny. To ale není vnímáno jako krok správným směrem.
Je třeba dodat, že zatímco Hyundai cílí na mainstreamovou klientelu, tedy na méně movité zákazníky, Genesis má odlákat lidi od Audi, BMW či Mercedesu. Tito zákazníci ovšem nehodlají sdílet showroom s klienty Hyundai, dokonce skrze méně prestižní část dealerství nehodlají ani procházet.
Jak tedy dodávají analytici, luxusní korejská divize musí nejprve vybudovat své renomé a to se nestane za rok, dva nebo tři. Zároveň se musí vyprofilovat jistým směrem, ať již luxusním, nebo sportovním. V mezičase je pak třeba pracovat na rozšiřování portfolia, stejně jako na vyřešení dealerské problematiky. Teprve poté se Genesis může zaměřit na prodeje a jejich růst. Šampaňské tedy ještě Korejci musí nechat chladit, třebaže v „neprodejních” aspektech své existence zatím bodují, kde mohou.
Genesis G70 vtrhne do prodeje letos...
...daleko větší pozdvižení ovšem způsobí SUV. To se však zatím ukázalo jen jako koncept
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 58 minutami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda