Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní limuzína Subaru s barem? Vážně vznikla, přímo u Subaru, teď může být vaše
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značku Subaru si spojíme hlavně s legendárním WRX STI a pokud ne s ním, tak s racionálně orientovanými pracanty. Co tady dělá luxusní auto?
Pro každou automobilku jsou typická určitá auta. Volkswagen dělá nekonfliktní přibližovadla pro všechny, Škoda o trochu praktičtější totéž, Mercedes komfortní sedany, Ferrari sportovní kupé a Land Rover luxusní SUV. Jistě, každá z těchto značek se některými modely od svého typického portfolia občas oddálí, asi si ale nedovedeme představit cokoli od Ferrari s logem Škody. A nebo naopak.
Podobně si nedovedeme představit luxusní prodlouženou limuzínu značky Subaru. Taková věc jistě může být fajn, japonská značka ale zkrátka nemá dostatek zákazníků, kteří by takové vozy kupovali. Přesto právě jedna taková vznikla a není to dílo firmy, která by vzala existující vůz, rozřízla jej vejpůl, přihodila pár nosníků, jiné panely karoserie, na míru vyrobený interiér a bylo hotovo. Před sebou máme dnes již nevyráběné SUV Subaru Tribeca, které nebylo přestavěno na limuzínu neznámou z amerického zapadákova, nýbrž samotnou japonskou automobilkou. Ta jej postavila pro jednoho z největších prodejců ve Státech jako propagační záležitost.
Limuzína vychází ze Subaru Tribeca vyrobeného v roce 2010, jde tedy již o verzi po faceliftu, která přišla o označení B9. Původní trojúhelníkovou čelní masku nahradil mnohem rozměrnější zaoblený obdélník, původně třílitrový šestiválcový boxer pak udělal místo 3,6litrové pohonné jednotce, čímž vzrostl na 256 koní, zatímco spotřeba měla klesnout o 10 procent.
Tato mechanika zůstala prodlouženému exempláři zachována, stejně jako pětistupňový automat či dokonce pohon všech kol (!). Neměnil se ani styl čelních partií, změny pak nevidíme ani na zádi. Nicméně doprostřed se nastěhovalo několik metrů plechu, oceli a skla, přičemž výsledek vypadá poněkud rozpačitě. I tak vypadá na vozy tohoto druhu výsledek docela přijatelně.
Uvnitř nezůstal kámen na kameni, tedy alespoň v zadní části vozu. Ta přední vypadá sériově, přičemž jedinou novinkou je zde telefon, jenž nejspíše supluje interkom pro komunikaci s posádkou vzadu. Ta má přitom k dispozici lavici ve tvaru písmene „L“, kterou doplňují dvě křesla usazená po směru jízdy a dřevěný kabinet s barem a zábavním systémem.
Je tu také rozšířená audioaparatura, obrazovky výklopné ze stropu a chladnička, tedy vše, co se od takové prodloužené limuzíny očekává. Podle dostupných informací vyšla stavba vozu na skoro 3 miliony korun, nyní se ale nabízí za 39 995 USD (868 000 Kč).
Limuzína měla po celých sedm let jen jednoho vlastníka, který s ní najel 68 200 km, tedy docela hodně. Nabízena je po kompletní prohlídce v autorizovaném servisu, stran toho lze počítat s tovární zárukou na dalších 7 240 km - protože před sebou máme tovární auto. To sice nevypadá jako nějaké šílené číslo, nicméně na druhou stranu denně asi s tímto vozem jezdit nebudete. Spíše jej využijete komerčně v rámci oné plesové sezóny, která je již za rohem.
Samotná Tribeca byla automobilkou nabízena v letech 2005 až 2014. Za tu dobu se prodalo pouze 78 tisíc exemplářů, šlágr to tedy rozhodně nebyl. S ohledem na nepříliš výrazný design a poněkud žíznivé pohonné ústrojí to ale není žádní překvapení. Uvidíme přitom, zda Subaru dosáhne daleko většího úspěchu s nástupcem v podobě modelu Ascent, který se má ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles. Nabídnout má až sedm míst k sezení, zatímco o pohon se postará již jen dvoulitr.
Za prodlouženým Subaru Tribeca stojí samotná automobilka. Nyní může být tento král plesové sezóny váš, a to za necelý milion korun
Zdroj: Twin Willows Auto Sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan