Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem

Ceny historicky cenných aut rostou raketovým tempem a u starých Porsche či Ferrari se tomu nikdo nediví. Platí to i v případě normalizačních škodovek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem

16.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ceny historicky cenných aut rostou raketovým tempem a u starých Porsche či Ferrari se tomu nikdo nediví. Platí to i v případě normalizačních škodovek.

Pokud před léty zdědili zachovalou „stodvacítku” po dědovi a nevědíc, co s ní,jste ji někomu prodali za pár tisíc korun, asi si už víte, že jste z finančního hlediska udělali chybu. Podobně jako „stovky”, eRka Rapidy, i vozy Škoda řady 742 v posledních letech hodně narostly na ceně. A vůbec to nemusí být vzácná 135 GLi s plnou výbavou, ale klidně úplně základní, zato výjimečně zachovalá 105 S.

I z takových aut se zkrátka staly sběratelské kousky a lze se z nich těšit nejen tak, že si sjedete zánovním autem, které už se přitom dekády nevyrábí. Jde na nich i vydělávat slušné peníze. Pravda, asi nehrozí, že byste za 5 let „trhli” 120 milionů Kč jako před pár dny majitel tohoto stroje, také ale nepotřebujete desítky milionů Kč na to, abyste si nějaký pořídili.

Důkazy jsou k vidění pravidelně, však před 10 léty bylo nemožné, aby něco jako Škoda 120 L změnilo majitele za šestimístnou cifru. Dnes nemáte šanci narazit na bezchybný kus, který by stál jen desetitisíce. Ceny se šplhají stále výše a dnes jsme náhodou narazili na jeden pěkný konkrétní případ - dokonalou červenou Škodu 105 z roku 1985.

Je vám povědomá? Ano, je to skutečně vůz, který se už v srpnu roku 2015 prodával za v přepočtu 157 tisíc korun. Tehdy mu bylo přesně 30 let a pro milovníky normalizačních Škodovek to byla velmi lákavá koupě, která se hned tak nevidí. Sice ne úplně levná, ale vůz byl skutečně dokonalý.

Během třiceti let totiž měl jednoho majitele, pečlivou údržbu a permanentní garážování, takže i po takových letech vypadal jako nový. Kilometrový proběh byl údajně 4 500 km. Fotografie nebyly dokonale kvalitní, ale i z nich bylo poznat, že před sebou máme původní vůz ve výjimečném stavu. Jako auto do sbírky, se kterým člověk občas vyjede, mohla být tahle 105 L zajímavá.

Mohla leckomu už tehdy přijít drahá, zájem ale podle prodávajícího prý byl. A není těžké tomu věřit, víme o dvou škodovkách řady 742 z té doby, které tehdy změnily majitele za ceny přes 100 tisíc Kč během chvíle. Majitel se ale nakonec rozhodl si auto nechat - ne kvůli citovému vztahu, ale právě s vědomím rostoucích cen. A teď ho zkouší prodat znovu.

Jsou tu stejné fotografie, podobné informace. První podstatný rozdíl je v kilometrovém proběhu, v čase psaní tohoto článku je v nabídce uváděno 14 500 km, ale to je pouze překlep, auto má nadále ujeto 4 500 km. Ten jediný skutečný rozdíl je cena - z někdejších 5 900 Eur je najednou 9 999 Eur, tedy lehce přes 270 tisíc korun. To je za rok a půl hodně slušný nárůst, dost přes 100 tisíc Kč za 1,5 roku.

Pochopitelně, že vůz někdo za takové peníze nabízí, ještě neznamená, že jej za takové peníze také prodá. Jak stojí i výše, ceny těchto aut stoupají velmi rychle, ovšem nejsme si jisti, jestli až takto rychle. Krásný kus je, o tom žádná, ale za 270 tisíc? Čas ukáže, jak moc majitel udělal dobře, když předloni nabídku stáhl s vidinou většího zisku, jedno je ale jasné už teď - určitě na tom neprodělá. Historická auta jsou v posledních letech až pozoruhodně dobrou investicí a ani „socialistické plechovky” nejsou výjimkou. Otázkou je, jak dlouho ještě...


Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 1 - kraskodarna 105L 01Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 2 - kraskodarna 105L 02Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 3 - kraskodarna 105L 03Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 4 - kraskodarna 105L 04Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 5 - kraskodarna 105L 05Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 6 - kraskodarna 105L 06Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 7 - kraskodarna 105L 07Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 8 - kraskodarna 105L 08Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 9 - kraskodarna 105L 09Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 10 - kraskodarna 105L 10Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 11 - kraskodarna 105L 11Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 12 - kraskodarna 105L 11aLze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 13 - kraskodarna 105L 12Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 14 - kraskodarna 105L 13Lze na staré Škodě vydělat přes 100 tisíc za rok a půl? Tato 105 L chce být důkazem - 15 - kraskodarna 105L 14
Jedna z nejzachovalejších Škod 105 L, která se v posledních letech objevila v prodeji, teď stojí 270 tisíc Kč. Majitel doufá, že chytrým tahem vydělá za rok a půl 113 tisíc Kč navíc

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.