Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Mafiánská” BMW jsou v Rusku takový hit, že je automobilka ani nestíhá dodávat
8.11.2019 | Petr Prokopec
Ruský trh s auty celkově klesá, týká se to ale hlavně obyčejných modelů. Těm drahým se pokles nejenže vyhýbá, zájem o ně je tak velký, že přidělené alokace nestíhají pokrýt poptávku.
Situace na ruském trhu s novými vozy nevypadá dvakrát růžově. K dispozici jsou již data za říjen, kdy bylo prodáno 152 057 aut, tedy o 5,2 procenta méně než loni ve stejném období. Trh se po celý letošek horko těžko odlepuje ode dna, ještě po prvním pololetí se zdálo, že by se to mohlo podařit, byť nárůst by nebyl příliš výrazný. Nyní ale začíná být nad slunce jasné, že celoroční bilance bude zase o chlup horší - po deseti měsících jsou prodeje (1 423 449 ks) meziročně o 2,4 procenta dole a jak jsme zmínili, klesají dál.
Za tímto sešupem stojí hlavně potíže s odbytem u Lady, Kie a Volkswagenu, jenž patří mezi pětici nejžádanějších značek na ruském trhu. Hyundai pak zůstalo v podstatě na stejných číslech jako loni, růst Renaultu pak nezvládal vykompenzovat propady ostatních. Což ostatně nezvládla ani Škoda, které v říjnu patřila šestá příčka, ovšem v rámci celého roku zatím musí jako sedmá dýchat na záda Toyotě. Ani japonská automobilka ale nemůže hovořit o pozitivním vývoji.
I když se ale mainstreamu nedaří, prestižní výrobci si nestýkají. Pro takové BMW začíná být ruský trh stále významnějším, neboť v říjnu si mnichovská značka polepšila o 19,2 procenta, za celý dosavadní rok pak 16 procent. Jak je tedy vidno, její růst je stabilní. Podstatnější než celková výše prodejů je ovšem jejich skladba. Ruské zastoupení značky totiž přiznalo opravdu enormní zájem o produkty divize BMW M.
Prim v tomto ohledu hraje hlavně dvojice X5 M a X6 M, která v typických černých barvách platí v Rusku za mafiánská auta. Pro tyto typy je tamní trh dokonce druhým největším na světě. BMW M5 je pak naprostým lídrem mezi sportovními sedany a limuzínami, neboť se jej prodává dvakrát více než nejbližšího soupeře, a to dokonce již druhý rok v řadě. Po stejnou dobu je na čele také M2, zatímco M4 si ulouplo největší tržní podíl ve svém segmentu, a to přesto, že jde o model na úplném konci životního cyklu. S úspěchem se pak ostatně setkalo i zcela nové BMW M8, jehož cena startuje na nemalých 10 790 000 rublech (asi 3 905 000 Kč).
Automobilka říká, že zejména o iksková M je takový zájem, že přesahuje alokace určené pro ruský trh a čekací doby jsou delší, než je obvyklé. A nakonec i veškeré alokace M8 pro letošní rok už jsou dávno vyprodané. Inu, Rusko je v tomto ohledu velmi diverzifikované - průměrná životní úroveň je nižší než v České republice, počet velmi bohatých lidí z řad dolarových milionářů a miliardářů je ale jeden z největších na světě.
Lze už jen dodat, že na ruském trhu je aktuálně k mání hned 13 modelů sportovní mnichovské divize, tedy nejvíce ve firemní historii. Převažovat mezi nimi přitom začíná pohon všech kol, manuál je pak již pomalu věcí zapovězenou. A to ani nemluvíme o absenci atmosférických motorů. Jak je ovšem vidno, ruským fanouškům BMW M to evidentně nevadí, naopak jim proti srsti není ani vrcholné dieselové luxusní SUV X7 M50d.
BMW X5 M a X6 M platí v Rusku za mafiánská auta, jejich atraktivitě to ale spíše prospívá - země je jejich druhým největším světovým odbytištěm a zájem o ně překonává současné možnosti automobilky
Zdroje: Auto.Mail.ru, BMW, Pinterest
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda