Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl

Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl

18.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?

I u nás je známe, ale v USA jde o mnohem rozšířenější záležitosti. Řeč je o půjčovnách exotických aut, kde si lze pronajmout téměř cokoliv. Majitel jedné z nich nazvané Royalty Exotic Cars vlastní i Bugatti Veyron v provedení Vivere od firmy Mansory a se svými kolegy se rozhodl udělat si základní servis vozu sám.

To je docela neobvyklé u jakéhokoli moderního auta, natož u vozu kalibru Bugatti. Motivace majitele je ale v podstatě stejná jako u obyčejných lidí - nechce se mu platit nehorázné taxy oficiálních servisů. Udržovat Veyron při životě je totiž hodně drahá záležitost, jak jsme se onehdá dozvěděli v detailu. Taková výměna olejové náplně motoru stojí 21 tisíc dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. To je opravdu hodně, takže zkusit to na vlastní pěst se může hodně vyplatit. A nebo naopak hodně nevyplatit, pochopitelně, bavíme se o autě za desítky milionů korun, na němž stržený šroubek bude stát majlant.

Majitel tohoto stroje měl tu odvahu a díky němu tak můžeme sledovat krok po kroku výměnu motorového oleje a filtrů jednoho z nejrychlejších automobilů historie. Extrémní supersport pojmenovaný podle automobilového závodníka Pierra Veyrona pohání šestnáctiválec s objemem rovných osmi litrů podporovaný čtyřmi turbodmychadly. Téměř atomový reaktor vyvine energii 736 kW (1 001 koní) a 1 250 Nm. U takové strojovny pochopitelně nelze aplikovat postup z výměny oleje u Škody 120.

Nejdřív bylo nutné supersport podložit, aby vůbec ramena zvedáku zajela pod nízký podvozek. Jakmile se skoro dvoutunový stroj zvedne, je čas nahlédnout do jednoho z nejpromyšlenějších strojů na veřejných komunikacích. Už samotné odstrojení karoserie pro přístup k potřebným komponentům je složité, protože je vše poctivě přišroubované. Po dlouhém trápení se ale prostor okolo silného agregátu podařilo odkrýt a začít samotný servisní zásah.

Na začátku třinácté minuty směřuje všechna pozornost na rekordních šestnáct (!) výpustných šroubů mazací soustavy. Vypouštění starého oleje zabere několik desítek minut. Dále následuje klasický postup v podobě výměny olejového filtru pod motorem a nalití nové náplně. Po čtvrthodinovém nastartování servisní technici překontrolují hladinu a to tak, že za řidičovými dveřmi do otvoru podobnému nádrží strčí měrku. Zajímavý postup u Bugatti Veyron, které si ve výsledku řekne celkem asi o 15,6 litru mazací tekutiny do plného stavu.

Podívejte se na to sami, je to vskutku unikátní operace. Výjimečně náročná je zcela jistě, ovšem půl milionu korun? To tu více než olej a práce stojí spíše vůbec připravenost hrstky oficiálních servisů se takové práci věnovat, je to nakonec jen pár hodin práce. Majitel tedy nemusí litovat, dopadlo to dobře, alespoň z krátkodobého pohledu...


Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 1 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 01Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 2 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 02Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 3 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 03Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 4 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 04Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 5 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 05Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 6 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 06Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 7 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 07Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 8 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 08Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 9 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 09Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 10 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 10Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 11 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 11Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 12 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 12Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 13 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 13Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl - 14 - Bugatti Veyron vymena oleje foto 14
Statisíce korun ušetřil majitel tohoto Bugatti Veyron, který se do jeho údržby pustil svépomocí. Za pár hodin se mu s kolegy podařilo vyměnit filtry, tekutiny a překontrolovat stav ostatních dílů. Odvážná práce se vyplatila, nakonec nešlo o nic zase tak složitého ve srovnání s běžnějšími vozy

Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.