Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel obou aut vyjmenoval věci, které umí Chevrolet Bolt lépe než Tesla Model S
29.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se občas tváří, že umí všechny věci alespoň o trochu lépe než ostatní. Tady je dost příkladů, kdy tomu tak není, podle majitele Model S.
Pokud přemýšlíte nad pořízením elektromobilu a pokud se při tom snažíte být co nejvíc racionální, může vás napadnout varianta menšího elektromobilu do města a konvenčního nebo aspoň hybridního vozu na delší vzdálenosti. Alespoň u nás vám nic moc jiného nezbývá, protože hustota dobíjecích stanic, u kterých by nabíjení netrvalo celou noc, je v České republice opravdu mizerná. Supercharger Tesly je u nás dokonce jen jeden a je vždy otázka, co vás u něj čeká.
V takové chvíli by se je mezi elektromobily na výběr něco jako Nissan Leaf nebo BMW i3. Jenže Leaf je dnes už docela starý a i3 je vážně drahá. Tesla Model S je na město příliš velká a taky je ještě podstatně dražší než i3. Zajímavou novinkou tak může být Chevrolet Bolt, resp. na evropských trzích Opel Ampera-e.
Skuteční fanoušci elektromobilů na to jdou trochu jinak. Říkají, že by člověk chtivý elektromobility do toho měl skočit rovnýma nohama, bez ohledu na nevýhody, a nečekat, až nebude mít jinou možnost. Vezměme za příklad Setha Weintrauba, prvního muže webu Electrek.co, který si právě Chevrolet Bolt nedávno pořídil jako druhé auto. Tím prvním je Tesla Model S 60 z roku 2013.
Nemějte strach, nestáváme se přes noc proponentem elektromobilů. Weintraub je nicméně jedním z lidí, kteří mají možnost přímého a dlouhodobého srovnání Modelu S a Chevy Bolt, byť se jedná o auta velmi rozdílného stáří. Na druhou stranu, obě jsou jeho vlastní, takže by se dal čekat nestranný pohled. Naznačují to i věci, které se od něj dozvídáme. U Bolt je celá řada věcí udělána lépe než na Modelu S - a není jich málo.
Předně - Bolt má větší dojezd. Obě auta mají baterie o kapacitě 60 kWh, Tesla na ně má zvládnout ujet 340 km a Bolt 390. Samozřejmě se bavíme o autech rozdílné velikosti a hmotnosti, Tesla je navíc starší a má za sebou asi 80 tisíc kilometrů a reálně zvládne tak 300 km, ale Weintraub pravidelně jezdí do místa vzdáleného 290 km, takže se s Teslou cestou radši staví u nabíječky, kdežto s Boltem nemusí.
Snad i proto, že v Boltu je mnohem účinnější rekuperace brzdné energie a brzdový pedál skoro nemusíte používat: „Dovedu si představit týdny i měsíce, aniž bych se dotkl brzdového pedálu.” To mimo jiné znamená méně emisí pevných částic z otěru brzdových destiček o kotouče, ovšem také potenciální problémy s brzdami.
S těmito dvěma body souvisí i třetí - Bolt se snáze dobíjí. Nejde tu o dobíjecí stanice či jejich hustotu, v tomto bude mít Tesla navrch, jde o umístění samotné zástrčky. U Boltu je (pro elektromobily) klasičtěji vpředu, což lépe vyhovuje typickým uspořádáním dobíjecích stanic. Tesla má konektor v místě víčka nádrže, což možná lépe vypadá pro konvenčně uvažující zákazníky, praktičtější to ale není.
Bolt je podstatně menší, což znamená, že se s ním snáze manévruje, proplétá městským provozem či parkuje. I když, ve srovnání s Modelem S je spousta aut malých. Také se v něm sedí výš, takže máte trochu lepší přehled o dění okolo a také se do něj lépe nastupuje. Vozíte-li tedy občas babičku - nebo sami nejste tak pohybliví, jak byste si přáli - ocení Bolt více než Teslu.
Palubní elektronika je také u Boltu lepší než u Tesly. Její systém s gigantickou obrazovkou je fajn, ale nenabízí Android Auto ani Apple CarPlay. Tyto systémy mohou značně ulehčit integraci telefonu s autem, zejména přehrávání hudby.
Konečně, u Boltu je menší „show faktor” - Model S je lidmi vnímán jako drahé a luxusní auto, protože taky drahým a luxusním autem je. Co na tom, že jste svůj koupili před čtyřmi lety v základní verzi za polovinu dnes obvyklých cen, to nikdo neví. Chcete-li jezdit městem neviděni, s Teslou máte smůlu. A pokud nasněží, Bolt s předním pohonem je pro leckoho bezpečnějším autem než Tesla se zadním náhonem.
Weintraub uzavírá, že i u Modelu S je hromada věcí, které mu vyhovují víc než u Boltu. Když ale potřebuje pro něco rychle odskočit do obchodu, vybere si prý vždycky Bolt. Je to podle něj vynikající auto, které si můžete zamilovat. Jestli tomu tak bude i v ČR, kde je dobíjecích stanic opravdu poskrovnu, zatím nebudeme předjímat.
Weintraubova garáž obsahuje Bolt i Teslu
Chevrolet Bolt umí spoustu věcí lépe...
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva