Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl
24.9.2018 | Mirek Mazal
Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.
Z hlediska logiky věci je pohled na přímé srovnání pětidveřového kombi od Audi s dvoudveřovým kupé z dílny Porsche irelevantní souboj aut dvou zcela odlišných koncepcí. Asi nikdo nebude váhat mezi tím, jestli si koupit jedno nebo druhé, pokud ale přijde na dynamiku v přímce, mají toho tyto dva vozy společného překvapivě hodně. A to i když je onen kombík zcela sériový a nejde o žádné dílo úpravce, kteří umí udělat konkurenta Ferrari klidně z Trabantu.
O zmíněném se přesvědčil majitel současného Porsche 911 Carrera GTS, toho se značkou poněkud amatérsky překrytou lepící páskou. Právě on s vyzval Mata Watsona z Carwow na letišti ke sprintu, když měl k testu zapůjčené Audi RS4 Avant B9. To je nepochybně rychlé auto, ale Carrera GTS je to nejrychlejší pod modely GT a Turbo. A vzhledem k zásadním rozdílům ve hmotnosti a aerodynamice by při stejném maximálním výkonu vyrovnaný souboj čekal asi málokdo.
RS4 totiž pohání vidlicový šestiválec s objemem 3 litry dopovaný dvěma turbodmychadly, které pomáhají konečnému výkonu 331 kW (450 koní) od 5 700 do 6 700 ot./min a 600 Nm v rozmezí od 1 900 do 5 000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku putuje všechna energie na obě nápravy, které ale snáší nemalých 1 790 kilogramů.
Legenda mezi sportovními vozy od Porsche v provedení Carrera GTS 991 bojuje s plochým šestiválcem se dvěma turby o totožném výkonu 331 kW (450 koní) při 6 500 ot./min a 550 Nm od 2 150 do 5 000 ot./min. Zadní kola se samosvorným diferenciálem zásobuje motor přes sedmistupňový automat. Výhodou je podstatně nižší hmotnost 1 525 kilogramů.
Pohon všech kol ale dělá svoje, a start tak trochu podle očekávání ovládla čtyřkolka. Porsche s motorem vzadu ale velké problémy s trakcí nemá a nezaostalo o tolik. Kdo by záhy čekal jasnou nadvládu menšího kupé, mýlil by se - trvalo celý závod na 400 metrů, než zuffenhausenský expres dotáhl rodinnou raketu a překonal ji nanejvýš o prsa. Cílem obě auta projela za 12,1 sekundy, což je velmi dobrý výsledek pro výkonný stěhovák, rozdíly byly v setinách sekundy.
Audi získalo sebevědomí, nebylo proč zdržovat nástup do další disciplíny, což byl sprint s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Rychlejší převodovka a méně hmotnosti na krku znamenalo tentokrát nadvládu Porsche, netrvala ale dlouho. Další souboj na rovince se zařazeným třetím převodovým stupněm ukázal, že dynamika aut je překvapivě srovnatelná - v pružném zrychlení byly oba vozy zcela vyrovnané.
Test končí zkouškou brzd z rychlosti 113 km/h. Porsche svým rozložením celkové váhy s motorem za řidičem zastavilo dřív, v tomto ohledu se žádné překvapení nekonalo, což nelze říci o předcházejících případech. Lidé z Carwow ukázali, jak blízko mohou být zdánlivě neporovnatelné segmenty automobilového průmyslu. Vyhrál favorit, ale potlesk si zaslouží i statečný poražený, s ohledem na svou praktičnost zaostal o málo.
Audi RS4 umí držet krok s Porsche 911 GTS, i když má stejný výkon a stovky kilogramů navíc
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis