Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl

Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl

24.9.2018 | Mirek Mazal

Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.

Z hlediska logiky věci je pohled na přímé srovnání pětidveřového kombi od Audi s dvoudveřovým kupé z dílny Porsche irelevantní souboj aut dvou zcela odlišných koncepcí. Asi nikdo nebude váhat mezi tím, jestli si koupit jedno nebo druhé, pokud ale přijde na dynamiku v přímce, mají toho tyto dva vozy společného překvapivě hodně. A to i když je onen kombík zcela sériový a nejde o žádné dílo úpravce, kteří umí udělat konkurenta Ferrari klidně z Trabantu.

O zmíněném se přesvědčil majitel současného Porsche 911 Carrera GTS, toho se značkou poněkud amatérsky překrytou lepící páskou. Právě on s vyzval Mata Watsona z Carwow na letišti ke sprintu, když měl k testu zapůjčené Audi RS4 Avant B9. To je nepochybně rychlé auto, ale Carrera GTS je to nejrychlejší pod modely GT a Turbo. A vzhledem k zásadním rozdílům ve hmotnosti a aerodynamice by při stejném maximálním výkonu vyrovnaný souboj čekal asi málokdo.

RS4 totiž pohání vidlicový šestiválec s objemem 3 litry dopovaný dvěma turbodmychadly, které pomáhají konečnému výkonu 331 kW (450 koní) od 5 700 do 6 700 ot./min a 600 Nm v rozmezí od 1 900 do 5 000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku putuje všechna energie na obě nápravy, které ale snáší nemalých 1 790 kilogramů.

Legenda mezi sportovními vozy od Porsche v provedení Carrera GTS 991 bojuje s plochým šestiválcem se dvěma turby o totožném výkonu 331 kW (450 koní) při 6 500 ot./min a 550 Nm od 2 150 do 5 000 ot./min. Zadní kola se samosvorným diferenciálem zásobuje motor přes sedmistupňový automat. Výhodou je podstatně nižší hmotnost 1 525 kilogramů.

Pohon všech kol ale dělá svoje, a start tak trochu podle očekávání ovládla čtyřkolka. Porsche s motorem vzadu ale velké problémy s trakcí nemá a nezaostalo o tolik. Kdo by záhy čekal jasnou nadvládu menšího kupé, mýlil by se - trvalo celý závod na 400 metrů, než zuffenhausenský expres dotáhl rodinnou raketu a překonal ji nanejvýš o prsa. Cílem obě auta projela za 12,1 sekundy, což je velmi dobrý výsledek pro výkonný stěhovák, rozdíly byly v setinách sekundy.

Audi získalo sebevědomí, nebylo proč zdržovat nástup do další disciplíny, což byl sprint s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Rychlejší převodovka a méně hmotnosti na krku znamenalo tentokrát nadvládu Porsche, netrvala ale dlouho. Další souboj na rovince se zařazeným třetím převodovým stupněm ukázal, že dynamika aut je překvapivě srovnatelná - v pružném zrychlení byly oba vozy zcela vyrovnané.

Test končí zkouškou brzd z rychlosti 113 km/h. Porsche svým rozložením celkové váhy s motorem za řidičem zastavilo dřív, v tomto ohledu se žádné překvapení nekonalo, což nelze říci o předcházejících případech. Lidé z Carwow ukázali, jak blízko mohou být zdánlivě neporovnatelné segmenty automobilového průmyslu. Vyhrál favorit, ale potlesk si zaslouží i statečný poražený, s ohledem na svou praktičnost zaostal o málo.


Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 1 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 01Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 2 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 02Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 3 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 03Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 4 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 04Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 5 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 05Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 6 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 06Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 7 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 07Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 8 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 08Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 9 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 09Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl - 10 - Audi RS4 Avant B9 proti Porsche Carrera GTS 991 srovnani 10
Audi RS4 umí držet krok s Porsche 911 GTS, i když má stejný výkon a stovky kilogramů navíc

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.