Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manuály ve Ferrari definitivně končí. Už je nedostane nikdy nic, ani na přání
8.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa techniky je Ferrari symbol pokroku, a ten prý představují dvouspojkové automaty. Cena vozů s manuály tak dále jen poroste.
Uplynulo jen pár dní od chvíle, kdy jsme se zabývali budoucností manuálních převodovek u Porsche, a již zde máme stejné téma spojené s Ferrari. V jeho případě, byť svého času proslulo otevřenými kulisami ručně ovládaných převodovek, zavládly automaty již dávno a chovalo se tak, jako by manuály dávno přestaly existovat. A tak se opravdu i stalo, na autosalonu v Paříži to potvrdil technický šéf automobilky z Maranella Michael Hugo Leiters. Ten uvedl, že Ferrari vždy bylo o technologickém pokroku, a s tím již manuály nemají nic společného.
„Ferrari je symbolem designu, výkonu a špičkových technologiích. Neexistuje přitom manuální převodovka, která by dokázala něco takového, a tak jsme se rozhodli, že se budeme držet dvouspojkových skříní,“ dodal k tématu Leiters. Zatímco fanoušky značky tímto rozhodnutím jistě nepotěšil, klientela nejspíše kapesníky z kapes vytahovat nebude. Dosavadní prodeje naznačovaly, že manuál je opravdu jen pro hrstku z nich.
„Posledním Ferrari osazeným manuální převodovkou byla první série modelu California. Nejsem si jist, zda si to pamatuji přesně, ale myslím, že to bylo něco mezi třemi a pěti kusy. To mně vede k domněnce, že pokud najdete jeden z těchto pěti vozů na trhu, jeho hodnota bude extrémně vysoká. Ale to je již trochu jiný příběh,“ uzavřel pro petrolheady poněkud smutné téma technický šéf italské automobilky.
My pak můžeme jeho slova jen potvrdit zmínkou o Ferrari California, jež se prodalo v únoru a jehož cena narostla na opravdu zběsilých 10,6 milionu korun právě díky manuálu. Napomohlo tomu i to, že jeden ze zmíněných pěti exemplářů najdete ve firemním muzeu Ferrari v Maranellu. Mezi zákazníky jsou tak maximálně čtyři, možná i méně, pokud došlo k totální nehodě.
Bohužel, ani ochota sice malé, ale nadšené části klientely platit za „manuální verze” až neuvěřitelné peníze nevede Ferrari k přehodnocení svého postoje. Mohlo by dělat vozy s manuály jen pro ně, klidně za desítky milionů, však Ferrari jinak na přání udělá pro peníze kde co. Toto ale ne.
Uzavírá se nám tedy jedna kapitola značky, jež svým rozhodnutím následuje konkurenční Lamborghini. Také v jeho případě je již manuální převodovka minulostí. I když u rozzuřeného býka stále ještě existuje jistá možnost, že ji do hry vrátí nějaká ta speciální edice. V případě Ferrari jsou ale věci definitivní. Porsche tedy můžeme začít vnímat jako posledního jednorožce, které minimálně v rámci omezených edice nemá s nabízením ručního řazení problém.
Tohle je jedno z oněch pěti posledních manuálních Ferrari. Za kupé-kabriolet California přitom nový majitel dal 10,6 milionu korun
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva