Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manuály ve Ferrari definitivně končí. Už je nedostane nikdy nic, ani na přání
8.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa techniky je Ferrari symbol pokroku, a ten prý představují dvouspojkové automaty. Cena vozů s manuály tak dále jen poroste.
Uplynulo jen pár dní od chvíle, kdy jsme se zabývali budoucností manuálních převodovek u Porsche, a již zde máme stejné téma spojené s Ferrari. V jeho případě, byť svého času proslulo otevřenými kulisami ručně ovládaných převodovek, zavládly automaty již dávno a chovalo se tak, jako by manuály dávno přestaly existovat. A tak se opravdu i stalo, na autosalonu v Paříži to potvrdil technický šéf automobilky z Maranella Michael Hugo Leiters. Ten uvedl, že Ferrari vždy bylo o technologickém pokroku, a s tím již manuály nemají nic společného.
„Ferrari je symbolem designu, výkonu a špičkových technologiích. Neexistuje přitom manuální převodovka, která by dokázala něco takového, a tak jsme se rozhodli, že se budeme držet dvouspojkových skříní,“ dodal k tématu Leiters. Zatímco fanoušky značky tímto rozhodnutím jistě nepotěšil, klientela nejspíše kapesníky z kapes vytahovat nebude. Dosavadní prodeje naznačovaly, že manuál je opravdu jen pro hrstku z nich.
„Posledním Ferrari osazeným manuální převodovkou byla první série modelu California. Nejsem si jist, zda si to pamatuji přesně, ale myslím, že to bylo něco mezi třemi a pěti kusy. To mně vede k domněnce, že pokud najdete jeden z těchto pěti vozů na trhu, jeho hodnota bude extrémně vysoká. Ale to je již trochu jiný příběh,“ uzavřel pro petrolheady poněkud smutné téma technický šéf italské automobilky.
My pak můžeme jeho slova jen potvrdit zmínkou o Ferrari California, jež se prodalo v únoru a jehož cena narostla na opravdu zběsilých 10,6 milionu korun právě díky manuálu. Napomohlo tomu i to, že jeden ze zmíněných pěti exemplářů najdete ve firemním muzeu Ferrari v Maranellu. Mezi zákazníky jsou tak maximálně čtyři, možná i méně, pokud došlo k totální nehodě.
Bohužel, ani ochota sice malé, ale nadšené části klientely platit za „manuální verze” až neuvěřitelné peníze nevede Ferrari k přehodnocení svého postoje. Mohlo by dělat vozy s manuály jen pro ně, klidně za desítky milionů, však Ferrari jinak na přání udělá pro peníze kde co. Toto ale ne.
Uzavírá se nám tedy jedna kapitola značky, jež svým rozhodnutím následuje konkurenční Lamborghini. Také v jeho případě je již manuální převodovka minulostí. I když u rozzuřeného býka stále ještě existuje jistá možnost, že ji do hry vrátí nějaká ta speciální edice. V případě Ferrari jsou ale věci definitivní. Porsche tedy můžeme začít vnímat jako posledního jednorožce, které minimálně v rámci omezených edice nemá s nabízením ručního řazení problém.
Tohle je jedno z oněch pěti posledních manuálních Ferrari. Za kupé-kabriolet California přitom nový majitel dal 10,6 milionu korun
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda