Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manuály ve Ferrari definitivně končí. Už je nedostane nikdy nic, ani na přání
8.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa techniky je Ferrari symbol pokroku, a ten prý představují dvouspojkové automaty. Cena vozů s manuály tak dále jen poroste.
Uplynulo jen pár dní od chvíle, kdy jsme se zabývali budoucností manuálních převodovek u Porsche, a již zde máme stejné téma spojené s Ferrari. V jeho případě, byť svého času proslulo otevřenými kulisami ručně ovládaných převodovek, zavládly automaty již dávno a chovalo se tak, jako by manuály dávno přestaly existovat. A tak se opravdu i stalo, na autosalonu v Paříži to potvrdil technický šéf automobilky z Maranella Michael Hugo Leiters. Ten uvedl, že Ferrari vždy bylo o technologickém pokroku, a s tím již manuály nemají nic společného.
„Ferrari je symbolem designu, výkonu a špičkových technologiích. Neexistuje přitom manuální převodovka, která by dokázala něco takového, a tak jsme se rozhodli, že se budeme držet dvouspojkových skříní,“ dodal k tématu Leiters. Zatímco fanoušky značky tímto rozhodnutím jistě nepotěšil, klientela nejspíše kapesníky z kapes vytahovat nebude. Dosavadní prodeje naznačovaly, že manuál je opravdu jen pro hrstku z nich.
„Posledním Ferrari osazeným manuální převodovkou byla první série modelu California. Nejsem si jist, zda si to pamatuji přesně, ale myslím, že to bylo něco mezi třemi a pěti kusy. To mně vede k domněnce, že pokud najdete jeden z těchto pěti vozů na trhu, jeho hodnota bude extrémně vysoká. Ale to je již trochu jiný příběh,“ uzavřel pro petrolheady poněkud smutné téma technický šéf italské automobilky.
My pak můžeme jeho slova jen potvrdit zmínkou o Ferrari California, jež se prodalo v únoru a jehož cena narostla na opravdu zběsilých 10,6 milionu korun právě díky manuálu. Napomohlo tomu i to, že jeden ze zmíněných pěti exemplářů najdete ve firemním muzeu Ferrari v Maranellu. Mezi zákazníky jsou tak maximálně čtyři, možná i méně, pokud došlo k totální nehodě.
Bohužel, ani ochota sice malé, ale nadšené části klientely platit za „manuální verze” až neuvěřitelné peníze nevede Ferrari k přehodnocení svého postoje. Mohlo by dělat vozy s manuály jen pro ně, klidně za desítky milionů, však Ferrari jinak na přání udělá pro peníze kde co. Toto ale ne.
Uzavírá se nám tedy jedna kapitola značky, jež svým rozhodnutím následuje konkurenční Lamborghini. Také v jeho případě je již manuální převodovka minulostí. I když u rozzuřeného býka stále ještě existuje jistá možnost, že ji do hry vrátí nějaká ta speciální edice. V případě Ferrari jsou ale věci definitivní. Porsche tedy můžeme začít vnímat jako posledního jednorožce, které minimálně v rámci omezených edice nemá s nabízením ručního řazení problém.
Tohle je jedno z oněch pěti posledních manuálních Ferrari. Za kupé-kabriolet California přitom nový majitel dal 10,6 milionu korun
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva