Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manželský pár vysoudil 894 milionů korun, za špatně opravenou střechu auta
6.5.2018 | Petr Miler
Stejně jako je v pevnosti auta důležitá samotná střecha, je stejně důležitý i způsob, jakým je připevněna. Servis nerespektoval předpis výrobce a musí pykat.
Nekvalitní oprava může znamenat mnohem vážnější následky nehody, než by tomu bylo u auta opraveného podle předpisů výrobce. To asi nebude pro většinu lidí novinkou, dnes ale máme před sebou konkrétní případ, kdy se něco podobného stalo a pasažéři byli vážně zraněni. A teď vysoudili odškodné 42 milionů dolarů, tedy asi 894 milionů korun.
Dotčená nehoda se stala už v prosinci roku 2013 v Texasu. Manželé Marcia a Matthew Seebachanovi jeli ve své Hondě Fit (u nás prodávané jako Jazz) po neupřesněné silnici, když se pick-up v protisměru na vodě začal potýkat s aquaplaningem. Pokud informace chápeme správně, pick-up se otočil a Honda narazila zboku do jeho pravého předního kola, a to téměř přesně tak, jak se v USA auta testují v rámci nárazové zkoušky malou částí přídě dle norem IIHS. Potvrdil to znalec při průzkumu vraku auta.
Honda Fit z let 2009 - 2013 má v tomto testu „dobré” hodnocení, což možná není světová špička, ale rozhodně by auto nemělo vzplanout a poslat řidiče na víc než tři roky do nemocnice. Důvodem, proč se to v tomto případě stalo, byla předchozí oprava. Servis John Eagle Collision Center měnil střešní panel kvůli poškození kroupami a přilepil ho lepidlem, místo aby ho přivařil, jak se píše v oficiálním servisním manuálu Hondy.
Střešní panel je tu totiž strukturální část a ke „kleci”, tvořené rámy dveří a oken, musí být přivařen. Protože ale byl přilepen, při nárazu se utrhl a auto se deformovalo úplně jinak, než mělo. Rámy skříply dveře, takže nešly otevřít, protrhla se palivová nádrž a vůz začal hořet. Ještě se Seebachanovými uvnitř.
Marcia odešla s několika zlomenými kostmi a vnitřním krvácením. Matthew měl kromě dalších zranění zlomené obě paty a hlavně popáleniny čtvrtého stupně na dolní polovině těla. V různých nemocnicích strávil poslední téměř čtyři roky a říká, že je „profesionální pacient” - k doktorům dochází každý týden.
Proč servis takhle hrubě porušil předpisy k opravě? Důvod je jednoduchý a očekávatelný - peníze. Nikoliv ovšem mamon majitele servisu, nýbrž snaha pojišťoven ušetřit za každou cenu. Ve výslechu za přítomnosti právníků to řekl Boyce Willis, manažer servisu John Eagle Collision Center.
Servis sice musí postupovat podle instrukcí výrobce, ale ve výsledku to je pojišťovna, kdo rozhodne, jak bude auto opraveno. A to jednoduše tak, že předepsanou opravu, která je samozřejmě dražší, neuhradí. Pokud by se vám tohle jako podniku stávalo u poloviny aut, která se k vám dostanou, mohli byste zavřít krám, takže John Eagle Collision Center prostě opravilo tuhle Hondu tak, jak chtěla pojišťovna.
Nelegální, nemorální? To druhé stoprocentně ano, to první očividně taky, když bylo Seebachanovým přiřknuto odškodnění ve výši blížící se miliardě korun. Že byla střecha přilepena místo přivařena, navíc nebylo uvedeno v servisní historii vozu, kterou měli Seebachanovi při pořízení k dispozici. Jejich právník se nyní soudí s pojišťovnou State Farm, že donutila John Eagle Collision Center provést opravu bez certifikace. Jak to dopadne, je zatím otázkou, je tu ale šance, že ono odškodné bude ještě vyšší...
Po nehodě ani není poznat, co za auto to bylo. Důvodem byla nekvalitní oprava. Poslední dva obrázky ukazují střechu a místa, kde má být přivařena
Zdroj: CBS News
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch