Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manželský pár vysoudil 894 milionů korun, za špatně opravenou střechu auta
6.5.2018 | Petr Miler
Stejně jako je v pevnosti auta důležitá samotná střecha, je stejně důležitý i způsob, jakým je připevněna. Servis nerespektoval předpis výrobce a musí pykat.
Nekvalitní oprava může znamenat mnohem vážnější následky nehody, než by tomu bylo u auta opraveného podle předpisů výrobce. To asi nebude pro většinu lidí novinkou, dnes ale máme před sebou konkrétní případ, kdy se něco podobného stalo a pasažéři byli vážně zraněni. A teď vysoudili odškodné 42 milionů dolarů, tedy asi 894 milionů korun.
Dotčená nehoda se stala už v prosinci roku 2013 v Texasu. Manželé Marcia a Matthew Seebachanovi jeli ve své Hondě Fit (u nás prodávané jako Jazz) po neupřesněné silnici, když se pick-up v protisměru na vodě začal potýkat s aquaplaningem. Pokud informace chápeme správně, pick-up se otočil a Honda narazila zboku do jeho pravého předního kola, a to téměř přesně tak, jak se v USA auta testují v rámci nárazové zkoušky malou částí přídě dle norem IIHS. Potvrdil to znalec při průzkumu vraku auta.
Honda Fit z let 2009 - 2013 má v tomto testu „dobré” hodnocení, což možná není světová špička, ale rozhodně by auto nemělo vzplanout a poslat řidiče na víc než tři roky do nemocnice. Důvodem, proč se to v tomto případě stalo, byla předchozí oprava. Servis John Eagle Collision Center měnil střešní panel kvůli poškození kroupami a přilepil ho lepidlem, místo aby ho přivařil, jak se píše v oficiálním servisním manuálu Hondy.
Střešní panel je tu totiž strukturální část a ke „kleci”, tvořené rámy dveří a oken, musí být přivařen. Protože ale byl přilepen, při nárazu se utrhl a auto se deformovalo úplně jinak, než mělo. Rámy skříply dveře, takže nešly otevřít, protrhla se palivová nádrž a vůz začal hořet. Ještě se Seebachanovými uvnitř.
Marcia odešla s několika zlomenými kostmi a vnitřním krvácením. Matthew měl kromě dalších zranění zlomené obě paty a hlavně popáleniny čtvrtého stupně na dolní polovině těla. V různých nemocnicích strávil poslední téměř čtyři roky a říká, že je „profesionální pacient” - k doktorům dochází každý týden.
Proč servis takhle hrubě porušil předpisy k opravě? Důvod je jednoduchý a očekávatelný - peníze. Nikoliv ovšem mamon majitele servisu, nýbrž snaha pojišťoven ušetřit za každou cenu. Ve výslechu za přítomnosti právníků to řekl Boyce Willis, manažer servisu John Eagle Collision Center.
Servis sice musí postupovat podle instrukcí výrobce, ale ve výsledku to je pojišťovna, kdo rozhodne, jak bude auto opraveno. A to jednoduše tak, že předepsanou opravu, která je samozřejmě dražší, neuhradí. Pokud by se vám tohle jako podniku stávalo u poloviny aut, která se k vám dostanou, mohli byste zavřít krám, takže John Eagle Collision Center prostě opravilo tuhle Hondu tak, jak chtěla pojišťovna.
Nelegální, nemorální? To druhé stoprocentně ano, to první očividně taky, když bylo Seebachanovým přiřknuto odškodnění ve výši blížící se miliardě korun. Že byla střecha přilepena místo přivařena, navíc nebylo uvedeno v servisní historii vozu, kterou měli Seebachanovi při pořízení k dispozici. Jejich právník se nyní soudí s pojišťovnou State Farm, že donutila John Eagle Collision Center provést opravu bez certifikace. Jak to dopadne, je zatím otázkou, je tu ale šance, že ono odškodné bude ještě vyšší...
Po nehodě ani není poznat, co za auto to bylo. Důvodem byla nekvalitní oprava. Poslední dva obrázky ukazují střechu a místa, kde má být přivařena
Zdroj: CBS News
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 49 minutami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 3 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva