Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manželský pár vysoudil 894 milionů korun, za špatně opravenou střechu auta
6.5.2018 | Petr Miler
Stejně jako je v pevnosti auta důležitá samotná střecha, je stejně důležitý i způsob, jakým je připevněna. Servis nerespektoval předpis výrobce a musí pykat.
Nekvalitní oprava může znamenat mnohem vážnější následky nehody, než by tomu bylo u auta opraveného podle předpisů výrobce. To asi nebude pro většinu lidí novinkou, dnes ale máme před sebou konkrétní případ, kdy se něco podobného stalo a pasažéři byli vážně zraněni. A teď vysoudili odškodné 42 milionů dolarů, tedy asi 894 milionů korun.
Dotčená nehoda se stala už v prosinci roku 2013 v Texasu. Manželé Marcia a Matthew Seebachanovi jeli ve své Hondě Fit (u nás prodávané jako Jazz) po neupřesněné silnici, když se pick-up v protisměru na vodě začal potýkat s aquaplaningem. Pokud informace chápeme správně, pick-up se otočil a Honda narazila zboku do jeho pravého předního kola, a to téměř přesně tak, jak se v USA auta testují v rámci nárazové zkoušky malou částí přídě dle norem IIHS. Potvrdil to znalec při průzkumu vraku auta.
Honda Fit z let 2009 - 2013 má v tomto testu „dobré” hodnocení, což možná není světová špička, ale rozhodně by auto nemělo vzplanout a poslat řidiče na víc než tři roky do nemocnice. Důvodem, proč se to v tomto případě stalo, byla předchozí oprava. Servis John Eagle Collision Center měnil střešní panel kvůli poškození kroupami a přilepil ho lepidlem, místo aby ho přivařil, jak se píše v oficiálním servisním manuálu Hondy.
Střešní panel je tu totiž strukturální část a ke „kleci”, tvořené rámy dveří a oken, musí být přivařen. Protože ale byl přilepen, při nárazu se utrhl a auto se deformovalo úplně jinak, než mělo. Rámy skříply dveře, takže nešly otevřít, protrhla se palivová nádrž a vůz začal hořet. Ještě se Seebachanovými uvnitř.
Marcia odešla s několika zlomenými kostmi a vnitřním krvácením. Matthew měl kromě dalších zranění zlomené obě paty a hlavně popáleniny čtvrtého stupně na dolní polovině těla. V různých nemocnicích strávil poslední téměř čtyři roky a říká, že je „profesionální pacient” - k doktorům dochází každý týden.
Proč servis takhle hrubě porušil předpisy k opravě? Důvod je jednoduchý a očekávatelný - peníze. Nikoliv ovšem mamon majitele servisu, nýbrž snaha pojišťoven ušetřit za každou cenu. Ve výslechu za přítomnosti právníků to řekl Boyce Willis, manažer servisu John Eagle Collision Center.
Servis sice musí postupovat podle instrukcí výrobce, ale ve výsledku to je pojišťovna, kdo rozhodne, jak bude auto opraveno. A to jednoduše tak, že předepsanou opravu, která je samozřejmě dražší, neuhradí. Pokud by se vám tohle jako podniku stávalo u poloviny aut, která se k vám dostanou, mohli byste zavřít krám, takže John Eagle Collision Center prostě opravilo tuhle Hondu tak, jak chtěla pojišťovna.
Nelegální, nemorální? To druhé stoprocentně ano, to první očividně taky, když bylo Seebachanovým přiřknuto odškodnění ve výši blížící se miliardě korun. Že byla střecha přilepena místo přivařena, navíc nebylo uvedeno v servisní historii vozu, kterou měli Seebachanovi při pořízení k dispozici. Jejich právník se nyní soudí s pojišťovnou State Farm, že donutila John Eagle Collision Center provést opravu bez certifikace. Jak to dopadne, je zatím otázkou, je tu ale šance, že ono odškodné bude ještě vyšší...
Po nehodě ani není poznat, co za auto to bylo. Důvodem byla nekvalitní oprava. Poslední dva obrázky ukazují střechu a místa, kde má být přivařena
Zdroj: CBS News
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda