Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda

Nejprodávanější značky aut v různých zemích byste možná uhodli, ty nejvíce prodávané a nejvíce sledované na internetu ale nemusí být tytéž, jak barvitě ukazují data Googlu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda

31.1.2019 | Petr Miler

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejprodávanější značky aut v různých zemích byste možná uhodli, ty nejvíce prodávané a nejvíce sledované na internetu ale nemusí být tytéž, jak barvitě ukazují data Googlu.

Pokud sledujete dění v automobilovém světě, asi vám neuniklo, že nejvíce aut prodávají Volkswagen, Toyota a aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tihle tři výrobci každý rok dodají zákazníkům přes třicet milionů automobilů a za loňský rok jich nebylo méně. Definitivních čísel jsme se dočkali dnes - VW za rok 2018 vládne s výsledkem 10,83 milionu prodaných aut, druhý je francouzsko-japonský konglomerát s 10,76 milionu a třetí Toyota s výsledkem 10,39 milionu.

Nejprodávanější značky na světě ale nemusí být ty, o které se lidé nejvíce zajímají. Může to znít zvláštně, ale považte sami - hledáte-li na internetu BMW M3, ještě to neznamená, že si ho pak také půjdete koupit. Stejně tak můžete mít velký zájem o některý z model§ Lamborghini, na to vám ale rozpočet nebude stačit skoro jistě - na světě existuje jen pár tisíc lidí, kteří si mohou takové auto každý rok dovolit pořídit.

I tohle ukazuje rozsáhlá infografika, kterou máme před sebou. Vznikla z dat vyhledávače Google, který vede statistiku nejhledanějších výrazů, a to za 12 měsíců roku 2018. Mezi automobilkami na jednotlivých kontinentech jasně vede Toyota, která si připsala vítězství v 57 případech, následovaná BMW a Mercedesem (25 resp. 23 zemi). Zrovna tyto značky by vysoko mohl čekat leckdo , ale ani o překvapení tu není nouze. Více vám prozradí následující přehledy rozdělené po jednotlivých kontinentech, které krom map přiblíží i konkrétní výchozí data Googlu.

Mapa světa s nejvíce sledovanými značkami aut


Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 1 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google Perex

Evropa

Evropané mají v oblibě zejména německá auta - ve většině zemí byly nejvíce vyhledávány německé značky. BMW, Mercedes a Volkswagen jsou si na starém kontinentu skoro rovny, překvapit v tomto kontextu může relativně menší zájem o Audi. Pro nás je nepochybně zajímavá Česká republika - jezdí tu nepřeberné množství škodovek, které bezpečně vládnou prodejním statistikám, přesto lidé vyhledávají častěji značku Hyundai. Důvodem budou zřejmě ohromné peníze, které Hyundai investuje do reklamy a která motivuje lidi hledat více o propagovaných produktech - i tady je vidět, jak moc intenzivní soupeření Škody s Hyundai v Česku je. Škoda je paradoxně populárnější v pobaltí a zajímavé je i několikeré vítězství Tesly, nejviditelněji v Norsku - tenhle stát je proslulý extrémní podporou elektroaut.

Mapa s nejvíce sledovanými značkami aut Evropy

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 2 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 01

Asie

Asijské značky z pochopitelných důvodů v Asii vedou, jenže ne zase tak jasně všude. Třeba v Japonsku je oblíbenější BMW a v Číně to je Tesla, třebaže její prodeje jsou tam zanedbatelné. Všimněme si také Lamborghini v některých malých státech, např. na Srí Lance, v Singapuru, Bruneji či na Maledivách. Zejména předposlední případ ale nepřekvapí...

Mapa s nejvíce sledovanými značkami aut Asie

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 3 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 02

Severní Amerika

Zde by člověk čekal něco jako Chevrolet nebo Ford, nicméně není tomu tak - nejvyhledávanější značkou v USA i Kanadě je Toyota. Ovšem, Toyota vyrábí dobré sedany i pick-up trucky - všechno, co Američan potřebuje, dá se říci. Američané si mohou spravit chuť v Mexiku, tam už léta vládne Chevrolet.

Mapa s nejvíce sledovanými značkami aut Severní Ameriky

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 4 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 03

Střední a Jižní Amerika

Oproti severu je v Latinské Americe mnohem více rozmanitosti. Fandů Jaguaru je nejvíce v Belize a Chevrolet má své příznivce v Kolumbii a Ekvádoru. Zde je to dost možná dáno faktem, že v této oblasti Chevrolet vyrábí svá auta, má tu celkem čtyři fabriky. Bez zajímavosti není, že Venezuele vládne Lamborghini a překvapit může i několikerý úspěch Hyundai. To je dnes vážně globální značka.

Mapy s nejvíce sledovanými značkami aut Střední a Jižní Ameriky

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 5 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 04Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 6 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 05

Austrálie a Oceánie

Člověk by očekával, že v Austrálii se budou lidé zajímat o něco domácího, zvláště když místní značky mají na kahánku a uzavřena byla v posledních letech většina fabrik, ale není tomu tak. Lidi na internetu ale zajímá spíš Toyota, která je tam také velmi oblíbená mezi zákazníky. V Oceánii vidíme vysoko Hondu a také místní specialitu, značku Perodua.

Mapa s nejvíce sledovanými značkami aut Austrálie a Oceánie

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 7 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 06

Afrika

Africký kontinent je opět doménou Toyoty, snad proto, že odolnost jejích aut je proslulá. Ve většině států byla Toyota nejvyhledávanější. Úspěchy ale slaví také BMW a hodně lidí se zajímá i o Mercedes. Spáry Hyundai dosáhly i sem, třebaže zatím jen okrajově.

Mapa s nejvíce sledovanými značkami aut Afriky

Mapa nejvíce sledovaných značek aut všech zemí světa: V Česku nevládne Škoda - 8 - Nejvice sledovane znacky aut sveta 2018 Google 07

Zdroj: Veygo

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.