Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.
Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se dlouhodobě netají tím, že by před svým odchodem do penze velmi rád dal „ještě jednu ránu“. Tím je míněno sloučení FCA s dalším vrcholným světovým výrobcem, díky čemuž by dle milovníka svetrů došlo k miliardovým úsporám. A ty by FCA přišly velmi vhod, zejména italská část koncern po loňské separaci Ferrari není zrovna zisková.
V poslední době se navíc mluvilo o podobném kroku v případě značek Alfa Romeo a Maserati, k tomu ale nakonec nedojde. Minimálně tedy ne za vlády Marchionneho. Ten v zákulisí Velké ceny Itálie, kde se Ferrari muselo sklonit před Mercedesem, uvedl, že obě automobilky jsou teprve na počátku svého znovuzrození, a proto by jakýkoliv jejich aktuální prodej byl špatným rozhodnutím.
Co je ovšem daleko podstatnější, je nezájem o ono sloučení. Marchionne přiznal, že nebyl nikým seriozním osloven a nemá na stole ani žádnou nabídku na převzetí Fiatu, Chrysleru nebo jakékoli jiné součásti FCA. Je to překvapivé, neboť hlavně v posledních týdnech se hodně mluvilo o zájmu čínského gigantu Great Wall Motor Company - podle Marchionneho se tyto spekulace nezakládají na pravdě.
Nicméně něco z dříve probíraných věcí by se přece jen splnit mohlo. Jednou z nich byl i odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a Marchionne v této souvislosti uvedl, že „v rámci skupiny najdeme aktivity, které nespadají pod výrobu automobilů. Od takových věcí musí být skupina očištěna.“ Rozhodnutí o tom, zda ano či ne, máme čekat na konci září, kdy zasedne nejvyšší vedení firmy.
Ještě déle si pak budeme muset počkat na možné odloučení Alfy Romeo a Maserati. „Aktuálně to vidíme tak, že je takřka nemožné, nebo přímo nemožné, aby došlo k separaci těchto entit, neboť jsou ještě nezralé a ve vývojové fázi,“ uvedl k tématu Marchionne. A dodal, že „momentálně je na to špatná chvíle, nejsme ve kondici, v jaké bychom takové odloučení mohli provést“.
„Pokud ale v budoucnu přijde příležitost, pak stoprocentně přijde až ve chvíli, kdy budu pryč. Nestane se tak ovšem v momentě, kdy je Marchionne u kormidla,“ dodal šéf FCA. Jeho odchod je naplánován na duben 2019, přičemž v témže roce začne na trh chrlit své elektromobily VW Group. Ten se o Alfu Romeo svého času hodně zajímal, budou tedy Němci nakupovat? Možné to i přes velký účet za kauzu Dieselgate je, zvláště kvůli ohrožení aliancí Renault-Nissan, která se nyní dere na pozici světové jedničky...
Separaci značek Alfa Romeo a Maserati Marchionne aktuálně odmítá, dodavatel komponentů Magneti Marelli by ale majitele změnit mohl
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- König přestupuje do IDM včera 20:42
- Oliver König pojede IDM s Ducati včera 13:57
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
- 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki 21.4.2024
- Nedělním vítězem Toprak před Bautistou a Gardnerem 21.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 6 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 9 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva