Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň

Postavil repliku jednoho z nejúžasnějších aut světa na základech stárnoucího mini zní troufale, ne-li rovnou zoufale. Úplně tragicky to ale nedopadlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň

10.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Postavil repliku jednoho z nejúžasnějších aut světa na základech stárnoucího mini zní troufale, ne-li rovnou zoufale. Úplně tragicky to ale nedopadlo.

Nejsme zrovna příznivci všemožných replik, to ale neznamená, že si některá čas od času nezaslouží naši pozornost. Nedávno jsme vám ukázali třeba Ferrari Enzo za milion, které vzniklo v Německu, a v jehož případě byste dost možná měli problém bez podrobnějšího zkoumání vůbec poznat, že není skutečné. Za zdařilý šlo označit i polský McLaren F1, který byl jen o něco málo dražší, v Polsku to ale byla spíše výjimka. Pokus o stvoření Audi A4 2008 na základech auta z roku 1991 skončil dost bídně a hybrid Fiatu Uno Turbo a Audi S3 ještě hůř.

Dnes se podíváme na pokus, který se zdá být předem odsouzený k neúspěchu. V Indii se firma Sf Carz pokusila udělat Bugatti Veyron, tedy jedno z nejvíce zbožšťovaných aut světa, z Maruti Esteem. To je reinkarnované Suzuki Cultus, u nás dobře známé jako Swift druhé generace, tedy auto úplně jiné velikosti a koncepce.

Jenže není replika jako replika. Ne všechny se za každou cenu snaží kopírovat originál, některé prostě jen hrají na podobnou notu a otevřeně přiznávají odlišný původ. Pak není možné hodnotit jen věrnost kopie (v tomto směru je připosražený indický Veyron leda k smíchu), ale i kvalitu jeho zpracování. A v tomto ohledu se dnes probíraný jeví o mnoho lépe.

Od původního Esteemu alias Swiftu se vizuálně vzdaluje ve všech ohledech a snaživě, jen v menším provedení interpretuje většinu vizuálních specifik Veyronu. S koly to tedy úplně nevyšlo, ale podívejte se na detaily přídě i zádě a nakonec třeba také linii střechy. Není to úplné ono, odfláklá stavba to ale není. Auto navíc simuluje i uložení motoru před zadní nápravou, to mu ale nevěřte.

Místo monstrózního, čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválcvého osmilitru se pod přední kapotou nachází původní 85koňová jedna-trojka, jejíž výkon míří na přední kola. Dynamické parametry neznáme, v encyklopedii je ale v části o Bugatti nehledejte - více vám řeknou ty platné pro starý Swift 1,3.

Nevíme, jestli se vám něco takového zamlouvá, ale kdyby náhodou, firma Sf Carz zvládne něco takového jistě postavit znovu, pokud si to budete přát...


Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 1 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 01Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 2 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 02Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 3 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 03Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 4 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 04Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 5 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 05Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 6 - Maruti Veyron Bugatti Esteem replica 06
Veyronem tohle auto tak úplně není, zbraní také ne, ale pozornost okolí vám určitě zajistí

Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 7 - Maruti Esteem oficialni 01Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 8 - Maruti Esteem oficialni 02Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 9 - Maruti Esteem oficialni 03Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 10 - Maruti Esteem oficialni 04Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 11 - Maruti Esteem oficialni 05Maruti Veyron: Bugatti z Indie je legrační i hodné úcty zároveň - 12 - Maruti Esteem oficialni 06
Tento vůz posloužil indickému Veyronu za základ. Jde o Maruti-Suzuki Esteem, v němž dozajista spatříte jednu ze starších generací Swiftu

Zdroj: Sf Carz přes Indian AutosBlog

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.