Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren lže o výkonu své poslední novinky. Ale tím správným způsobem
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Brzda ukázala při měření výkonu na kolech tak vysoké číslo, že pokud by čísla výrobce byla pravdivá, ztrácelo by se jej při přenosu naprosté minimum.
Obecně přijímaným faktem je, že motory aut mají takový výkon, jaký napíše výrobce do katalogu. Nebo aspoň zhruba, zaokrouhleně - je asi dost nepravděpodobné, aby pomalu všechny moderní motory dávaly přesně kulatá čísla výkonu, protože hodnoty jako 119 koní nebo 269 Nm dnes uvidíte jen zřídka - pro katalog je to prostě 120, 270 nebo 500.
Podobně věříme McLarenu, že jeho relativně nový model 720S, poháněný čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, nabízí 720 koní, nakonec se podle toho i jmenuje. Na rozdíl od spotřeby lze ovšem přesný výkon změřit jen obtížně. Nejde ani tak o to, že k tomu potřebujete speciální vybavení, problém je spíše v tom, že pokud nevymontujete motor z auta, změříte jen výkon na kolech, ne na klikové hřídeli.
Podle webu BoostAddict však může být oficiální číslo výkonu zrovna u McLarenu 720S značně podhodnoceno. Byl totiž změřen na brzdě a ta ukázala 707 koní (PS) a 759 Nm na kolech, což by odpovídalo ztrátě jen zhruba 4 %. Jistě, cesta od motoru ke kolům je tu relativně krátká, bez „hydroměničového” automatu a bez pohonu všech kol, ale pořád je motor umístěný podélně, což znamená větší ztráty v diferenciálu.
Pokud bychom započítali obligátní 15% ztrátu, odhad, který bývá většinou blízko realitě, jsme na 832 koních a 893 Nm na výstupu z motoru. To jsou obrovská čísla, a ne na „pouhý” čtyřlitr vozu, ale obecně. Samozřejmě je potřeba to brát jako odhad spíš než cokoliv jiného - ztráta v převodovém ústrojí může být odlišná, větší i menší, a každý vyrobený kus může ukázat něco jiného.
„Jen” 720 koní ale motor vozu prostě mít nemůže, ztráta při přenosu nemůže činit pouhá 4 %. Dříve testovaný McLaren 675LT ukázal na brzdě ztrátu cca 12 %, což je mnohem reálnější. I kdybychom u 720S počítali s 12% ztrátou, pořád by byl výkon motoru o mnoho výš, než McLaren udává - 803 koní. Pokud tedy máte dojem, že je váš McLaren 720S výrazně rychlejší než jiná sedmisetkoňová auta, právě tady možná bude důvod - mohl by si říkat klidně 800S. Nebo ještě víc...
Takhle vypadalo měření 720S na brzdě
Zdroj: Boost Addict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva