McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu

Britská firma Lanzante Motorsport zajišťující konverzi GTR na silniční model vyrazila za finálními testy. A možná se jí přitom povede překonat Porsche.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu

26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská firma Lanzante Motorsport zajišťující konverzi GTR na silniční model vyrazila za finálními testy. A možná se jí přitom povede překonat Porsche.

Na sklonku června jsme se dočkali poněkud překvapivého debutu McLarenu P1 LM. Jde o konverzi varianty GTR na silniční provedení, za které je zodpovědná společnost Lanzante Motorsport. Ta je partnerem britské automobilky pro většinu závodních aktivit, přičemž s přepracováním dříve striktně okruhové varianty již nějaké ty zkušenosti má. Program LM je nadstavbou jejích někdejších aktivit, neboť pět zákazníků dostane lepší poměr výkonu a hmotnosti.

Pokud si přitom na ono představení pamatujete, možná vzpomenete i na závěr článku, jenž zmiňoval testy na Severní smyčce Nürburgringu, kde mělo dojít k finálnímu naladění vozu. To probíhá právě nyní, přičemž šéf firmy Dan Lanzante uvedl, že prioritou rozhodně není stanovení nového okruhového rekordu. Pokud ovšem podmínky budou ideální, rozhodně nevylučuje, že se o ně Lanzante Motorsport s menší podporou McLarenu pokusí.

„Nemáme finance ani čas, abychom mohli udělat něco jako Porsche,“ odkazuje Lanzante na testovací program značky ze Zuffenhausenu, který zahrnoval hned tři řidiče a logicky i veškeré zázemí, jež Porsche v pohoří Eifel má. „Pokud prší, trať nebude dost rychlá, takže se o rekord nemůžeme pokusit. A nemůžeme skončit ani jako Koenigsegg...“ Tím Lanzante pro změnu odkazuje na nedávnou havárii One:1, která je pro firmu nepřípustná.

Prioritou pro Lanzante Motorsport je místo toho dodání oněch pěti exemplářů, přičemž každý z nich bude podroben menším změnám oproti továrnímu nastavení. Ty zahrnují i instalaci „evolučních dílů“ či odlišnou geometrii. „Jakákoliv vylepšení při testování vyvineme, dáme je zákazníkovi. Je to navíc součást balení, nemusí za to platit,“ dodává k cíli celého programu Lanzante.

My pak jen zmíníme, že za volant vývojového prototypu se posadí Kenny Bräck, přičemž šéf společnosti Lanzante Motorsport si je jist překonáním Porsche 918 Spyder, pokud to okolnosti dovolí. Již standardní McLaren P1 by totiž měl Severní smyčku zvládnout za méně než sedm minut, ačkoliv značka jeho přesný čas nezveřejnila. Verze LM je však navíc výkonnější a lehčí a tudíž i rychlejší. Co myslíte, dočkáme se tedy nového rekordmana?


McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 1 - McLaren P1 LM prvni sada 01McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 2 - McLaren P1 LM prvni sada 02McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 3 - McLaren P1 LM prvni sada 03McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 4 - McLaren P1 LM prvni sada 04McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 5 - McLaren P1 LM prvni sada 05McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 6 - McLaren P1 LM prvni sada 06McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 7 - McLaren P1 LM prvni sada 07McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 8 - McLaren P1 LM prvni sada 08McLaren P1 LM alias silniční GTR chce rekord Ringu, ne však za každou cenu - 9 - McLaren P1 LM prvni sada 09
McLaren P1 LM se možná stane novým králem Ringu. Prioritou ovšem stanovení rekordu pro firmu Lanzante Motorsport není

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.