Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLareny jsou noční můra, na okruhu se rozpadají, říká majitel půjčovny superaut
28.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
McLaren je v posledních letech na koni a komplikuje život značkám jako je Ferrari či Porsche. Ve srovnání s nimi ale McLareny vydrží mnohem méně.
Hlavní aktivitou firmy Xtreme Xperience je půjčování aut při okruhových dnech, kde si lidé mohou alespoň na chvíli užít jízdu v těch nejexotičtějších supersportech. Působí ve Spojených státech a ve svém oboru patří ke špičce, neboť zážitky dokáže zprostředkovat téměř na libovolném okruhu a prakticky s vozem jakékoli sportovní značky, jaká vás napadne. Tedy až na jednu, a tou je McLaren. Nikoliv však proto, že by britské vozy byly pomalé, málo lákavé či kupříkladu v Americe nelegální. Důvodem je, že takové použití prostě nevydrží.
„MP4-12C je úžasný vůz. Je rychlý, jeho V8 turbo báječně kvílí, je to jedno z nejpropracovanějších aut, jaké se kdy objevilo. Když dorazilo, vypadalo jak z budoucnosti, je to zkrátka famózní vůz,“ říká Joe Moore, jeden ze spoluzakladatelů a spolumajitelů Xtreme Xperience. Zároveň ale dodává, že stejně jako ostatní auta musí i tento zvládnout i stovky kol na okruhu za jediný den. A to je u McLarenu problém.
„Vozy se snadno začínají přehřívat, jejich senzory se začínají přehřívat. V případě McLarenů je celá záležitost o poznání komplikovanější, neboť fungují tak, že v podstatě jeden senzor vyřadí z provozu celé auto. Může jít o senzor výfuku, o senzor převodovky, o cokoliv. Stačí zkrátka málo a vůz se přepne do nouzového režimu. Měli jsme šest kusů MP4-12C a všechny odešly během jediného roku.“
Pro společnost to samozřejmě znamená problém. Komplikuje to samotné akce, Moore dokonce hovoří o „noční můře”. A znamená to i náklady navíc, neboť závady se odehrály na závodním okruhu a nelze na ně uplatnit záruku. Veškeré opravy tak šly na účet Xtreme Xperience včetně třeba jedné výměny celého motoru za více jak 2 miliony Kč, což firmu nakonec přinutilo vyřadit McLareny z firemní flotily. Když se poté objevil nový model 570S, Moore doufal, že se automobilce již povedlo vychytat veškeré mouchy. Proto došlo k nákupu několika vozů, následovalo však stejné zklamání jako v případě MP4-12C.
V tomto ohledu je ale třeba trochu zpřehlednit situaci. „Během jednoho čtyřdenního víkendu se uskuteční něco okolo tisíce až 1 200 jízd po okruhu, přičemž zhruba 200 zákazníků si zamluví McLaren,“ popisuje kdysi běžný stav Moore. 570S je tak během několika málo hodin konfrontováno z různými lidmi, jejichž zkušeností se řízením supersportů jsou víceméně nulové. To by mohlo vše vysvětlovat, jenže je tu potíž - firma nabízí také Ferrari, Lamborghini, McLareny, Corvette, Audi R8 a další stroje a žádné z nich takové problémy nemají. I tohle nasazení vydrží, McLareny nikoli a potíže se táhnou od banálních elektronických až po závažné mechanické.
Ukazuje se tedy, že jakkoliv jsou vozy McLarenu extrémně rychlé a v rámci časů na kolo nechávají konkurenci za sebou, nejsou zatím tak odolné jako konkurenční stroje. Pokud jde o ježdění po silnici, problém to nebude, náročnému okruhovému nasazení ale odolávají o poznání hůře. I modely jako Lamborghini Huracán či Porsche 911 GT3, se kterým byly potíže, trpí podle Moora defekty mnohem méně než McLareny.
Co z toho vyplývá? Pokud máte zálusk na McLaren jako okruhový stroj, asi to nebude to pravé ořechové, rozhodně ne, pokud jej chcete trápit opravdu náročným nasazením. V tomto kontextu má Moore blíže k Porsche 911 GT3, se kterým také byly problémy, ale „jen” ty dobře známé, které vyústily v automobilkou placenou výměnu motoru za nové. Právě při zajíždění nového motoru v GT3 tento muž požádal o ruku svou dnešní manželku o ruku, což na videu níže též rozebírá. To už je ale trochu jiný příběh...
McLareny jsou prý na okruhu noční můra, vedle dalších aut společnosti Xtreme Xperience nevydrží delší ostré nasazení. Firma je tak vyřadila z nabídky, s ostatními auty takové potíže nemá. Na prvním snímku vidíte Moora, na posledním jeho ženu poté, co ji i díky záruční opravě GT3 požádal o ruku...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 43 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry