Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLareny jsou noční můra, na okruhu se rozpadají, říká majitel půjčovny superaut
28.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
McLaren je v posledních letech na koni a komplikuje život značkám jako je Ferrari či Porsche. Ve srovnání s nimi ale McLareny vydrží mnohem méně.
Hlavní aktivitou firmy Xtreme Xperience je půjčování aut při okruhových dnech, kde si lidé mohou alespoň na chvíli užít jízdu v těch nejexotičtějších supersportech. Působí ve Spojených státech a ve svém oboru patří ke špičce, neboť zážitky dokáže zprostředkovat téměř na libovolném okruhu a prakticky s vozem jakékoli sportovní značky, jaká vás napadne. Tedy až na jednu, a tou je McLaren. Nikoliv však proto, že by britské vozy byly pomalé, málo lákavé či kupříkladu v Americe nelegální. Důvodem je, že takové použití prostě nevydrží.
„MP4-12C je úžasný vůz. Je rychlý, jeho V8 turbo báječně kvílí, je to jedno z nejpropracovanějších aut, jaké se kdy objevilo. Když dorazilo, vypadalo jak z budoucnosti, je to zkrátka famózní vůz,“ říká Joe Moore, jeden ze spoluzakladatelů a spolumajitelů Xtreme Xperience. Zároveň ale dodává, že stejně jako ostatní auta musí i tento zvládnout i stovky kol na okruhu za jediný den. A to je u McLarenu problém.
„Vozy se snadno začínají přehřívat, jejich senzory se začínají přehřívat. V případě McLarenů je celá záležitost o poznání komplikovanější, neboť fungují tak, že v podstatě jeden senzor vyřadí z provozu celé auto. Může jít o senzor výfuku, o senzor převodovky, o cokoliv. Stačí zkrátka málo a vůz se přepne do nouzového režimu. Měli jsme šest kusů MP4-12C a všechny odešly během jediného roku.“
Pro společnost to samozřejmě znamená problém. Komplikuje to samotné akce, Moore dokonce hovoří o „noční můře”. A znamená to i náklady navíc, neboť závady se odehrály na závodním okruhu a nelze na ně uplatnit záruku. Veškeré opravy tak šly na účet Xtreme Xperience včetně třeba jedné výměny celého motoru za více jak 2 miliony Kč, což firmu nakonec přinutilo vyřadit McLareny z firemní flotily. Když se poté objevil nový model 570S, Moore doufal, že se automobilce již povedlo vychytat veškeré mouchy. Proto došlo k nákupu několika vozů, následovalo však stejné zklamání jako v případě MP4-12C.
V tomto ohledu je ale třeba trochu zpřehlednit situaci. „Během jednoho čtyřdenního víkendu se uskuteční něco okolo tisíce až 1 200 jízd po okruhu, přičemž zhruba 200 zákazníků si zamluví McLaren,“ popisuje kdysi běžný stav Moore. 570S je tak během několika málo hodin konfrontováno z různými lidmi, jejichž zkušeností se řízením supersportů jsou víceméně nulové. To by mohlo vše vysvětlovat, jenže je tu potíž - firma nabízí také Ferrari, Lamborghini, McLareny, Corvette, Audi R8 a další stroje a žádné z nich takové problémy nemají. I tohle nasazení vydrží, McLareny nikoli a potíže se táhnou od banálních elektronických až po závažné mechanické.
Ukazuje se tedy, že jakkoliv jsou vozy McLarenu extrémně rychlé a v rámci časů na kolo nechávají konkurenci za sebou, nejsou zatím tak odolné jako konkurenční stroje. Pokud jde o ježdění po silnici, problém to nebude, náročnému okruhovému nasazení ale odolávají o poznání hůře. I modely jako Lamborghini Huracán či Porsche 911 GT3, se kterým byly potíže, trpí podle Moora defekty mnohem méně než McLareny.
Co z toho vyplývá? Pokud máte zálusk na McLaren jako okruhový stroj, asi to nebude to pravé ořechové, rozhodně ne, pokud jej chcete trápit opravdu náročným nasazením. V tomto kontextu má Moore blíže k Porsche 911 GT3, se kterým také byly problémy, ale „jen” ty dobře známé, které vyústily v automobilkou placenou výměnu motoru za nové. Právě při zajíždění nového motoru v GT3 tento muž požádal o ruku svou dnešní manželku o ruku, což na videu níže též rozebírá. To už je ale trochu jiný příběh...
McLareny jsou prý na okruhu noční můra, vedle dalších aut společnosti Xtreme Xperience nevydrží delší ostré nasazení. Firma je tak vyřadila z nabídky, s ostatními auty takové potíže nemá. Na prvním snímku vidíte Moora, na posledním jeho ženu poté, co ji i díky záruční opravě GT3 požádal o ruku...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva