Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes chce připravit pluhaře o práci, tahle auta už jezdí bez nich
12.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdá se, že pokud vás živí řízení aut v jakémkoli smyslu těchto slov, světlé zítřky vás nečekají. A v některých oborech jsou krušné časy zjevně blízko.
Nejsme zrovna velkými příznivci dnešních autonomních vozů. Pokroku dozajista bránit nechceme, problém je v tom, že současné systémy mají k dokonalosti daleko a mnohé automobilky s jejich nasazením příliš spěchají. Teoreticky je auto řízené počítačem výhrou, jenže v praxi žijeme v nedokonalém světě, kde se může kdykoliv stát cokoliv a řadě problémů dokáže předejít jen lidská intuice a inteligence.
To se ale bavíme o běžném silničním provozu i se vší jeho chaotičností. Na některých místech jsou autonomní dopravní prostředky běžnou věcí a dalším, kde by se jí mohly stát, jsou letištní ranveje. Nemluvíme nyní o samotných letadlech, ta jsou částečně autonomní už hodně dlouho, ale o odklízení sněhu z ploch letišť. Právě tímto směrem míří Mercedes-Benz, který započal s testy svých autonomních sněžných pluhů, jimž říká Automated Airfield Ground Maintenance, tedy automatizovaná údržba letištního povrchu.
Tady jde o plně kontrolované prostředí, kde k neočekávanému dochází jen velmi zřídka. Navíc nad frézami vždy bdí operátor, který může jejich provoz okamžitě zastavit. Ve výsledku tedy stačí jen správně nastavit software a následně mohou tyto vozy vyrazit do služby. Ta může být čtyřiadvacetihodinová, neboť stroje neznají únavu a jejich operátoři si snadno mohou předávat službu.
Mercedes má aktuálně k dispozici čtyřčlennou testovací flotilu, přičemž každá fréza je postavena na nákladním voze Arocs. Ten je osazen pohonem všech kol, přední radlicí širokou 7,9 metru a navíc ještě speciálním „koštětem“, které je usazeno vzadu na přívěsu. To dočišťuje ty úseky, kde přední radlice zanechala ještě nějaké menší množství sněhu. Na délku tyto vozy měří 22,9 metru a váží 27 tun.
Každý exemplář je dále vybaven duálním systémem GPS, stejně jako elektronickým mozkem zvaným Remote Truck Interface. Ten umožňuje zmíněnému operátorovi, aby kontroloval veškeré funkce a zároveň měl naprostý přehled o všech vstupních i výstupních datech. Mimo to spolu jednotlivé vozy dovedou navzájem komunikovat, přičemž ví o činnosti těch dalších a mohou mít i svého „vůdce“.
Německá automobilka momentálně započala s testy na bývalé letecké základně nedaleko Frankfurtu, přičemž dodává, že ačkoliv je flotila složena zatím jen ze čtyř strojů, ve finále jich může na jedné ranveji kooperovat až 14. Jsme přitom zvědavi, kdy se od testů přestoupí k reálnému nasazení. Nebude totiž třeba žádné změny legislativy, a jak jsme již zmínili, v tomto případě to snad všem dává smysl. Tedy všem krom pluhařů, kteří se v případě rozšíření podobných vozů stanou zbytnými...
Máte pocit, že jsme výhradně proti autonomnímu řízení? Zrovna v tomto případě nám to přijde jako geniální nápad
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda