Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci, a nejde tu jen o Mercedes, v poslední době nemají problém vstoupit skoro do jakékoli automobilové třídy. Jedna je ale pro Mercedes tabu.
V posledních letech se zdá, že pro německé prémiové automobilky neexistují žádné hranice. BMW dělá klidně MPV s předním pohonem a M-paketem, Audi „allroadové” supermini s tříválcem a Mercedes? Ten se nezastaví snad už vůbec před ničím. Jeho logo nesou kompakt, MPV, dodávky, na co si vzpomenete. A když náhodou něco nemá, doplní to po vzoru některého z konkurentů.
Třícípá hvězda zkrátka posílá na trh stále více modelů s jediným cílem - obsadit i ty segmenty trhu, kde nikdy dříve neoperovala a oslovit tím další zákazníky. Má tahle rozpínavost nějaké hranice? Kupodivu ano, šéf vnějšího designu Robert Lesnik nyní prozradil, že Mercedes nabídku konkurence za každou cenu kopírovat nebude.
Lesnik přitom nemluví ani tak o Audi či BMW, jakožto spíše o Range Roveru. To je totiž aktuálně jediná automobilka, která ve svém portfoliu nabízí SUV-kabriolet. Ve světle výše zmíněného by přitom mnohý tipoval, že ani tuto oblast neponechají Němci bez povšimnutí, zvláště když o skalpování Mercedesu GLC Coupe již dříve mluvil vrchní inženýr značky Michael Kelz. Lesnik ale uvedl, že možné je všechno, do téhle řeky třícípá hvězda rozhodně nevstoupí.
„K čemu by to bylo? Abychom prodali 500 aut nebo tak něco?“ ptá se Lesnik. „Pokud by to byla snadná práce, proč ne, neměli bychom co ztratit. Ale vyvinout kvůli tomu zcela nové auto, kvůli něčemu, co vlastně nikdo nechtěl? Existuje důvod, proč je na trhu jen jedno auto takového typu,“ osvětluje situaci šéf designu třícípé hvězdy, poukazující na Range Rover Evoque Cabrio.
Podle jeho názoru přitom britská značka měla v jeho vývoji jednu nespornou výhodu, a tou je třídveřové provedení s pevnou střechou. Mercedes ovšem všechny své crossovery a SUV prodává se dvěma páry bočních dveří, pročež by kvůli kabrioletu nejprve musel vyvinout dvoudvířko. Tím by bylo dosaženo dostatečně tuhého základu pro seříznutí střechy, s čímž by samozřejmě byla spojena také instalace dodatečných výztuh.
„Je velmi jednoduché přijít s kabrioletem, když je základní vůz dvoudvířkem, neboť máte k dispozici ten správný základ. Například Evoque je třídvířkem i pětidvířkem, takže pro ně (pro Range Rover - pozn. red.) je celá konverze jednoduchá, nestojí tolik peněz. My bychom ovšem v případě takového GLC museli změnit celou strukturu, abychom mohli vyrobit kabriolet, jako to udělal Nissan u Murana.“
Japonská automobilka se přitom s první generací SUV-kabrioletu jaksepatří spálila, s příchodem té druhé proto velmi okrajovou variantu nevzkřísila. Je pak otázkou, jak tomu bude v následujících letech u Range Roveru - kromě novinářského Evoque Cabrio jsme totiž vlastně ještě žádný takový skalpovaný model v provozu neviděli. Je proto možné, že i Britové tuto myšlenku za pár let zatratí.
Zdá se tedy, že segment otevřených terénních vozů je pro automobilové výrobce Olympem, na který nehodlají vystoupat. Pro Lesnika je pak jistě dobrou zprávou, že Mercedes sdílí jeho názor, neboť šéf designu celé automobilky je odpůrcem kabrioletů. Dle něj totiž potřeba někde uskladnit mechanismus skládání střechy, jako i ji samotnou, narušuje čistotu designu.
Jiný typ auta Lesnik předem nezavrhuje, zvláště v případě SUV, kterých pod hlavičkou Mercedesu vznikla v posledních letech vážně spousta. Přesto zůstává přesvědčen, že třícípá hvězda „by neměla vyrábět úplně všechno”. A záporný postoj k SUV-kabriu bere jako důkaz, že všechno opravdu vyrábět opravdu nehodlá...
Mercedes GLC Cabrio se už dříve ukázal na neoficiálních ilustracích, v reálu ale nevznikne
Range Rover Evoque Cabrio se tak bude na trhu o přízeň zákazníků dál ucházet sám
Zdroj: Wheels
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:34 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch