Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku

Němci, a nejde tu jen o Mercedes, v poslední době nemají problém vstoupit skoro do jakékoli automobilové třídy. Jedna je ale pro Mercedes tabu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku

17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci, a nejde tu jen o Mercedes, v poslední době nemají problém vstoupit skoro do jakékoli automobilové třídy. Jedna je ale pro Mercedes tabu.

V posledních letech se zdá, že pro německé prémiové automobilky neexistují žádné hranice. BMW dělá klidně MPV s předním pohonem a M-paketem, Audi „allroadové” supermini s tříválcem a Mercedes? Ten se nezastaví snad už vůbec před ničím. Jeho logo nesou kompakt, MPV, dodávky, na co si vzpomenete. A když náhodou něco nemá, doplní to po vzoru některého z konkurentů.

Třícípá hvězda zkrátka posílá na trh stále více modelů s jediným cílem - obsadit i ty segmenty trhu, kde nikdy dříve neoperovala a oslovit tím další zákazníky. Má tahle rozpínavost nějaké hranice? Kupodivu ano, šéf vnějšího designu Robert Lesnik nyní prozradil, že Mercedes nabídku konkurence za každou cenu kopírovat nebude.

Lesnik přitom nemluví ani tak o Audi či BMW, jakožto spíše o Range Roveru. To je totiž aktuálně jediná automobilka, která ve svém portfoliu nabízí SUV-kabriolet. Ve světle výše zmíněného by přitom mnohý tipoval, že ani tuto oblast neponechají Němci bez povšimnutí, zvláště když o skalpování Mercedesu GLC Coupe již dříve mluvil vrchní inženýr značky Michael Kelz. Lesnik ale uvedl, že možné je všechno, do téhle řeky třícípá hvězda rozhodně nevstoupí.

„K čemu by to bylo? Abychom prodali 500 aut nebo tak něco?“ ptá se Lesnik. „Pokud by to byla snadná práce, proč ne, neměli bychom co ztratit. Ale vyvinout kvůli tomu zcela nové auto, kvůli něčemu, co vlastně nikdo nechtěl? Existuje důvod, proč je na trhu jen jedno auto takového typu,“ osvětluje situaci šéf designu třícípé hvězdy, poukazující na Range Rover Evoque Cabrio.

Podle jeho názoru přitom britská značka měla v jeho vývoji jednu nespornou výhodu, a tou je třídveřové provedení s pevnou střechou. Mercedes ovšem všechny své crossovery a SUV prodává se dvěma páry bočních dveří, pročež by kvůli kabrioletu nejprve musel vyvinout dvoudvířko. Tím by bylo dosaženo dostatečně tuhého základu pro seříznutí střechy, s čímž by samozřejmě byla spojena také instalace dodatečných výztuh.

„Je velmi jednoduché přijít s kabrioletem, když je základní vůz dvoudvířkem, neboť máte k dispozici ten správný základ. Například Evoque je třídvířkem i pětidvířkem, takže pro ně (pro Range Rover - pozn. red.) je celá konverze jednoduchá, nestojí tolik peněz. My bychom ovšem v případě takového GLC museli změnit celou strukturu, abychom mohli vyrobit kabriolet, jako to udělal Nissan u Murana.“

Japonská automobilka se přitom s první generací SUV-kabrioletu jaksepatří spálila, s příchodem té druhé proto velmi okrajovou variantu nevzkřísila. Je pak otázkou, jak tomu bude v následujících letech u Range Roveru - kromě novinářského Evoque Cabrio jsme totiž vlastně ještě žádný takový skalpovaný model v provozu neviděli. Je proto možné, že i Britové tuto myšlenku za pár let zatratí.

Zdá se tedy, že segment otevřených terénních vozů je pro automobilové výrobce Olympem, na který nehodlají vystoupat. Pro Lesnika je pak jistě dobrou zprávou, že Mercedes sdílí jeho názor, neboť šéf designu celé automobilky je odpůrcem kabrioletů. Dle něj totiž potřeba někde uskladnit mechanismus skládání střechy, jako i ji samotnou, narušuje čistotu designu.

Jiný typ auta Lesnik předem nezavrhuje, zvláště v případě SUV, kterých pod hlavičkou Mercedesu vznikla v posledních letech vážně spousta. Přesto zůstává přesvědčen, že třícípá hvězda „by neměla vyrábět úplně všechno”. A záporný postoj k SUV-kabriu bere jako důkaz, že všechno opravdu vyrábět opravdu nehodlá...


Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 1 - Mercedes-Benz GLC Cabrio render 01Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 2 - Mercedes-Benz GLC Cabrio render 02
Mercedes GLC Cabrio se už dříve ukázal na neoficiálních ilustracích, v reálu ale nevznikne

Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 3 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 01Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 4 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 02Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 5 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 03Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 6 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 04Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 7 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 05Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 8 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 06Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 9 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 07Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 10 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 08Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 11 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 09Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 12 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 10Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 13 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 11Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 14 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 12Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 15 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 13Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 16 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 14Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 17 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 15Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 18 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 16Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 19 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 17Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 20 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 18Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 21 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 19Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 22 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 20Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 23 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 21Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 24 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 22Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 25 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 23Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 26 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 24Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 27 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 25Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 28 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 26Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 29 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 27Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 30 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 28Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 31 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 29Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 32 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 30Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 33 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 31Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 34 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 32Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 35 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 33Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 36 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 34Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 37 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 35Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 38 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 36Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 39 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 37Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 40 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 38Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 41 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 39Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku - 42 - 2016 range rover evoque convertible prvni ofic 40
Range Rover Evoque Cabrio se tak bude na trhu o přízeň zákazníků dál ucházet sám

Zdroj: Wheels

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.