Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete

Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete

31.8.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.

Za pár dní oslavíme již druhé výročí chvíle, kdy byl na světlo světa vynesen podvod Volkswagenu s dieselovými motory. Za tu dobu prošel automobilový průmysl velkou změnou, zejména v Evropě se diesely z favoritů staly odmítaným zbožím. Velké změny se nyní dějí hlavně v Německu, kde v mnoha městech připravují zákaz vjezdu starším dieselovým vozům. A výsledkem je, že dealerům zůstávají na skladech nechtěná auta za více než 100 miliard.

U postarších dieselů se rozjel rozsáhlý program šrotovného, na němž má účast i německá vláda, v případě novějších motorů panuje velká nejistota. Stále totiž není jisté, kdy bude jejich provoz ve městech zakázán a o jaké lokality vlastně půjde. Není tedy divu, že tamní motoristé se jich zbavují pod cenou. A nyní se mohou zdráhat kupovat i ty zcela nové, neboť ani v jejich případě aktuálně není jisté, že s nimi nebudou problémy.

Prakticky každá německá automobilka proto již zahájila rozsáhlou svolávací akci, v jejímž rámci dochází k přehrání softwaru - takto modifikované vozy by měly produkovat méně emisí a jejich NOx provoz tak má daleko méně zatěžovat ovzduší a životní prostředí. Nejdále v tomto směru zachází Mercedes, který v prvé fázi povolal zpět do servisů (zatím dobrovolně, tedy tak to alespoň prezentuje) tři miliony aut. Nově navíc třícípá hvězda zcela zastavila prodej jednoho modelu. A ne jen tak ledajakého.

Jak asi tušíte, půjde o dieselový vůz, konkrétně o Mercedes E350d, tedy třídu E s šestiválcovým dieselem OM642 LS. To je jeden z klíčových modelů napříč celým portfoliem automobilky, něco jako typ 530d od BMW nebo A6 3,0 TDI od Audi. Důvodem jsou pochopitelně problémy s emisemi, které se automobilka rozhodla řešit použitím většího katalyzátoru systému SCR, čímž má roztok AdBlue větší prostor k atomizaci a lépe neutralizuje emise NOx.

Nádržka na roztok AdBlue ale zůstává nezměněna, nadále tedy pobere 24,5 litru. Přepracováno nebude ani její vstřikování, vstřikování paliva Mercedes upravit měl, aby došlo k navýšení efektivity pohonné jednotky. Na výkonu 258 koní se modifikace nemají nikterak podepsat. Mercedes by díky úpravám měl obdržet novou certifikaci a znovu zahájit její prodej - jak ale víme, tento proces může chvíli potrvat.

Můžeme pak jen dodat, že celá akce je znovu dobrovolným krokem třícípé hvězdy, ta ale v podstatě jinou možnost ani neměla. Pokud by nedošlo k dalším modifikacím dieselových motorů, byl by k něm nejspíše Mercedes donucen. A negativní „naftovou publicitu” si nemůže dovolit - diesely u této značky pohání 70 procent všech aut prodaných v Evropě...

Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 1 - Mercedes-Benz E 350d 01Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 2 - Mercedes-Benz E 350d 02Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 3 - Mercedes-Benz E 350d 03Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 4 - Mercedes-Benz E 350d 04Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 5 - Mercedes-Benz E 350d 05Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 6 - Mercedes-Benz E 350d 06
Mercedes aktuálně zastavil prodej modelu E350d, třílitrový turbodiesel totiž přepracuje za účelem snížení emisí NOx

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše