Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.
Za pár dní oslavíme již druhé výročí chvíle, kdy byl na světlo světa vynesen podvod Volkswagenu s dieselovými motory. Za tu dobu prošel automobilový průmysl velkou změnou, zejména v Evropě se diesely z favoritů staly odmítaným zbožím. Velké změny se nyní dějí hlavně v Německu, kde v mnoha městech připravují zákaz vjezdu starším dieselovým vozům. A výsledkem je, že dealerům zůstávají na skladech nechtěná auta za více než 100 miliard.
U postarších dieselů se rozjel rozsáhlý program šrotovného, na němž má účast i německá vláda, v případě novějších motorů panuje velká nejistota. Stále totiž není jisté, kdy bude jejich provoz ve městech zakázán a o jaké lokality vlastně půjde. Není tedy divu, že tamní motoristé se jich zbavují pod cenou. A nyní se mohou zdráhat kupovat i ty zcela nové, neboť ani v jejich případě aktuálně není jisté, že s nimi nebudou problémy.
Prakticky každá německá automobilka proto již zahájila rozsáhlou svolávací akci, v jejímž rámci dochází k přehrání softwaru - takto modifikované vozy by měly produkovat méně emisí a jejich NOx provoz tak má daleko méně zatěžovat ovzduší a životní prostředí. Nejdále v tomto směru zachází Mercedes, který v prvé fázi povolal zpět do servisů (zatím dobrovolně, tedy tak to alespoň prezentuje) tři miliony aut. Nově navíc třícípá hvězda zcela zastavila prodej jednoho modelu. A ne jen tak ledajakého.
Jak asi tušíte, půjde o dieselový vůz, konkrétně o Mercedes E350d, tedy třídu E s šestiválcovým dieselem OM642 LS. To je jeden z klíčových modelů napříč celým portfoliem automobilky, něco jako typ 530d od BMW nebo A6 3,0 TDI od Audi. Důvodem jsou pochopitelně problémy s emisemi, které se automobilka rozhodla řešit použitím většího katalyzátoru systému SCR, čímž má roztok AdBlue větší prostor k atomizaci a lépe neutralizuje emise NOx.
Nádržka na roztok AdBlue ale zůstává nezměněna, nadále tedy pobere 24,5 litru. Přepracováno nebude ani její vstřikování, vstřikování paliva Mercedes upravit měl, aby došlo k navýšení efektivity pohonné jednotky. Na výkonu 258 koní se modifikace nemají nikterak podepsat. Mercedes by díky úpravám měl obdržet novou certifikaci a znovu zahájit její prodej - jak ale víme, tento proces může chvíli potrvat.
Můžeme pak jen dodat, že celá akce je znovu dobrovolným krokem třícípé hvězdy, ta ale v podstatě jinou možnost ani neměla. Pokud by nedošlo k dalším modifikacím dieselových motorů, byl by k něm nejspíše Mercedes donucen. A negativní „naftovou publicitu” si nemůže dovolit - diesely u této značky pohání 70 procent všech aut prodaných v Evropě...
Mercedes aktuálně zastavil prodej modelu E350d, třílitrový turbodiesel totiž přepracuje za účelem snížení emisí NOx
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 21:54 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999