Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete

Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete

31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.

Za pár dní oslavíme již druhé výročí chvíle, kdy byl na světlo světa vynesen podvod Volkswagenu s dieselovými motory. Za tu dobu prošel automobilový průmysl velkou změnou, zejména v Evropě se diesely z favoritů staly odmítaným zbožím. Velké změny se nyní dějí hlavně v Německu, kde v mnoha městech připravují zákaz vjezdu starším dieselovým vozům. A výsledkem je, že dealerům zůstávají na skladech nechtěná auta za více než 100 miliard.

U postarších dieselů se rozjel rozsáhlý program šrotovného, na němž má účast i německá vláda, v případě novějších motorů panuje velká nejistota. Stále totiž není jisté, kdy bude jejich provoz ve městech zakázán a o jaké lokality vlastně půjde. Není tedy divu, že tamní motoristé se jich zbavují pod cenou. A nyní se mohou zdráhat kupovat i ty zcela nové, neboť ani v jejich případě aktuálně není jisté, že s nimi nebudou problémy.

Prakticky každá německá automobilka proto již zahájila rozsáhlou svolávací akci, v jejímž rámci dochází k přehrání softwaru - takto modifikované vozy by měly produkovat méně emisí a jejich NOx provoz tak má daleko méně zatěžovat ovzduší a životní prostředí. Nejdále v tomto směru zachází Mercedes, který v prvé fázi povolal zpět do servisů (zatím dobrovolně, tedy tak to alespoň prezentuje) tři miliony aut. Nově navíc třícípá hvězda zcela zastavila prodej jednoho modelu. A ne jen tak ledajakého.

Jak asi tušíte, půjde o dieselový vůz, konkrétně o Mercedes E350d, tedy třídu E s šestiválcovým dieselem OM642 LS. To je jeden z klíčových modelů napříč celým portfoliem automobilky, něco jako typ 530d od BMW nebo A6 3,0 TDI od Audi. Důvodem jsou pochopitelně problémy s emisemi, které se automobilka rozhodla řešit použitím většího katalyzátoru systému SCR, čímž má roztok AdBlue větší prostor k atomizaci a lépe neutralizuje emise NOx.

Nádržka na roztok AdBlue ale zůstává nezměněna, nadále tedy pobere 24,5 litru. Přepracováno nebude ani její vstřikování, vstřikování paliva Mercedes upravit měl, aby došlo k navýšení efektivity pohonné jednotky. Na výkonu 258 koní se modifikace nemají nikterak podepsat. Mercedes by díky úpravám měl obdržet novou certifikaci a znovu zahájit její prodej - jak ale víme, tento proces může chvíli potrvat.

Můžeme pak jen dodat, že celá akce je znovu dobrovolným krokem třícípé hvězdy, ta ale v podstatě jinou možnost ani neměla. Pokud by nedošlo k dalším modifikacím dieselových motorů, byl by k něm nejspíše Mercedes donucen. A negativní „naftovou publicitu” si nemůže dovolit - diesely u této značky pohání 70 procent všech aut prodaných v Evropě...


Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 1 - Mercedes-Benz E 350d 01Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 2 - Mercedes-Benz E 350d 02Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 3 - Mercedes-Benz E 350d 03Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 4 - Mercedes-Benz E 350d 04Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 5 - Mercedes-Benz E 350d 05Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete - 6 - Mercedes-Benz E 350d 06
Mercedes aktuálně zastavil prodej modelu E350d, třílitrový turbodiesel totiž přepracuje za účelem snížení emisí NOx

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.