Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.
Za pár dní oslavíme již druhé výročí chvíle, kdy byl na světlo světa vynesen podvod Volkswagenu s dieselovými motory. Za tu dobu prošel automobilový průmysl velkou změnou, zejména v Evropě se diesely z favoritů staly odmítaným zbožím. Velké změny se nyní dějí hlavně v Německu, kde v mnoha městech připravují zákaz vjezdu starším dieselovým vozům. A výsledkem je, že dealerům zůstávají na skladech nechtěná auta za více než 100 miliard.
U postarších dieselů se rozjel rozsáhlý program šrotovného, na němž má účast i německá vláda, v případě novějších motorů panuje velká nejistota. Stále totiž není jisté, kdy bude jejich provoz ve městech zakázán a o jaké lokality vlastně půjde. Není tedy divu, že tamní motoristé se jich zbavují pod cenou. A nyní se mohou zdráhat kupovat i ty zcela nové, neboť ani v jejich případě aktuálně není jisté, že s nimi nebudou problémy.
Prakticky každá německá automobilka proto již zahájila rozsáhlou svolávací akci, v jejímž rámci dochází k přehrání softwaru - takto modifikované vozy by měly produkovat méně emisí a jejich NOx provoz tak má daleko méně zatěžovat ovzduší a životní prostředí. Nejdále v tomto směru zachází Mercedes, který v prvé fázi povolal zpět do servisů (zatím dobrovolně, tedy tak to alespoň prezentuje) tři miliony aut. Nově navíc třícípá hvězda zcela zastavila prodej jednoho modelu. A ne jen tak ledajakého.
Jak asi tušíte, půjde o dieselový vůz, konkrétně o Mercedes E350d, tedy třídu E s šestiválcovým dieselem OM642 LS. To je jeden z klíčových modelů napříč celým portfoliem automobilky, něco jako typ 530d od BMW nebo A6 3,0 TDI od Audi. Důvodem jsou pochopitelně problémy s emisemi, které se automobilka rozhodla řešit použitím většího katalyzátoru systému SCR, čímž má roztok AdBlue větší prostor k atomizaci a lépe neutralizuje emise NOx.
Nádržka na roztok AdBlue ale zůstává nezměněna, nadále tedy pobere 24,5 litru. Přepracováno nebude ani její vstřikování, vstřikování paliva Mercedes upravit měl, aby došlo k navýšení efektivity pohonné jednotky. Na výkonu 258 koní se modifikace nemají nikterak podepsat. Mercedes by díky úpravám měl obdržet novou certifikaci a znovu zahájit její prodej - jak ale víme, tento proces může chvíli potrvat.
Můžeme pak jen dodat, že celá akce je znovu dobrovolným krokem třícípé hvězdy, ta ale v podstatě jinou možnost ani neměla. Pokud by nedošlo k dalším modifikacím dieselových motorů, byl by k něm nejspíše Mercedes donucen. A negativní „naftovou publicitu” si nemůže dovolit - diesely u této značky pohání 70 procent všech aut prodaných v Evropě...
Mercedes aktuálně zastavil prodej modelu E350d, třílitrový turbodiesel totiž přepracuje za účelem snížení emisí NOx
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva