Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená

Dříve jim říkal AMG Sport, po jejich ne úplně vřelém přijetí ale změnil jejich jméno na AMG. Puncu ošizenosti se nezbavily, Mercedes to ale zkouší dál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená

4.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dříve jim říkal AMG Sport, po jejich ne úplně vřelém přijetí ale změnil jejich jméno na AMG. Puncu ošizenosti se nezbavily, Mercedes to ale zkouší dál.

Mercedesy modelové řady 43, tedy ty vozy, které sice mají punc sportovní divize z Affalterbachu, ale k pohonu užívají šestiválec, jsme si již zvykli titulovat jako „poloviční AMG“. Ve výsledku to není až tak překvapivé, na rozdíl od osmiválcových variant totiž jejich pohonné jednotky nevznikají metodou „jeden muž, jeden motor“. Místo toho jde o klasickou pásovou výrobu, na jejímž konci je nejen nižší exkluzivita, ale také ale také nižší výkon.

Proto jim také dříve Mercedes říkal „AMG Sport”, čímž je zařadil spíše na roveň mnichovských strojů z řady M Performance či Audi s písmenem S ve znaku. Jenže image těch třech magických písmen se s tím nedostavila, a tak Mercedes pouhý rok po jejich uvedení na trh udělal z těchto modelů prostě AMG, akorát s nižším číslem v jejich označení. Řada lidí na ně tak dále kouká skrz prsty, znamená to ale, že jde skutečně o „nedochůdčata“ či „levobočky“, kteří na logo sportovní divize nemají právo?

Podle technického šéfa Mercedesu-AMG Axela Wollesona ani náhodou. „Všechny vozy modelové řady 43 jsou testovány na Nordschleife tak jako modely s označením 63. Jsou rovněž vyvíjeny stejnými lidmi. Jsou vyvíjeny dle stejných principů, jen se mohou lišit časy na kolo,“ říká Wolleson snažící se dokázat, že jde zkrátka jen o méně výkonné modely stejného ražení.

„Na okruhu jsme přítomni během celé vývojové fáze vozu. Jakmile je prototyp schopen pohybu, vyrážíme na Nordschleife. Než přitom novinka dostane finální požehnání, mohou uplynout klidně i dva roky,“ popisuje dále šestiválcové modely Wolleson. Přitom dodává, že finální testy mohou zabrat klidně i týden či dva. Kolik ovšem kol během té doby vozy najedou, to je už kvůli konkurenci tajemstvím.

Podstatné je, že během této konečné fáze vývoje klade Mercedes důraz na dostatečné chlazení vozu a zejména brzd. Jejich velikost se kupodivu mezi některými šestiválcovými a osmiválcovými modely až tak výrazně neliší, přestože verze s objemnějšími motory váží o 60 až 80 kilogramů více. Také disponují vyšším výkonem a zvládají dosahovat i větší maximální rychlosti.

Příkladem za všechny budiž Céčková třída, pod kterou spadá i nedávno testované provedení C 43. To ke svému pohonu užívá přeplňovaný třílitr V6 naladěný na 367 koní, s nímž zvládá pokořit nejvyšší metu 250 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají 14,2palcové přední a 12,6palcové zadní brzdy. Oproti tomu C63 dostalo do vínku 486 nebo 510 koní, až 300 km/h a 14,2palcové kotouče ve všech rozích.

Ve výsledku tedy šestiválcové modely nemají být v žádném ohledu poddimenzované, a přestože se nemohou pochlubit oněmi ručně skládanými motory, nakonec musí nabídnout ty samé standardy jako výjimečnější osmiválce. Dle Wollesona je proto klidně můžete vzít na okruh a užít si stejnou porci zábavy jako s třiašedesátkovou řadou. Možná je tedy ten správný čas na srovnání obou verzí na okruhu...


Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 1 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 01Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 2 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 02Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 3 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 03Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 4 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 04Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 5 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 05Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 6 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 06Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 7 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 07Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 8 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 08Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 9 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 09Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 10 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 10Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 11 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 11Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 12 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 12Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 13 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 13Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 14 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 14Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 15 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 15Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 16 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 16Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 17 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 17Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 18 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 18Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 19 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 19Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 20 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 20Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 21 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 21Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 22 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 22Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 23 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 23Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 24 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 24Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 25 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 25Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 26 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 26Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 27 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 27Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 28 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 28Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 29 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 29Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 30 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 30Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 31 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 31Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 32 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 32Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 33 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 33Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 34 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 34Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 35 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 35Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 36 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 36Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 37 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 37Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 38 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 37_1Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 39 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 38Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 40 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 39Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 41 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 40Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 42 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 41Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 43 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 42Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 44 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 43Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 45 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 44Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 46 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 45Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 47 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 46Mercedes se pokouší dokázat, že jeho ošizená AMG nejsou tak úplně ošizená - 48 - Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi test 47
Mercedes C43 Kombi nedávno prošel redakčním testem, přičemž jsme se ptali přesně na totéž, o čem píšeme v dnešním článku. Tedy zda má nárok na logo AMG

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše