Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes skladuje na letišti 9 tisíc aut, do prodeje nemůže poslat jediné z nich
23.8.2019 | Mirek Mazal
Problémy sužovaná německá automobilka řeší další nepříjemnost. Musí používat starou ranvej nedaleko Brém k odstavení tisíců nedokončených a v tuto chvíli i nedokončitelných nových aut.
Mercedes neprožívá zrovna šťastné období své existence, když se musí potýkat s řadou dopadů své dlouholeté dieselové závislosti. Firma je ztrátová a ani v dalších obdobích nečeká nic pozitivního, což bude mít neodvratně za následek i konec některých modelů. Asi aby toho nebylo málo, musí se nyní Němci potýkat s další nepříjemnostmi. A nejsou zrovna malé.
Svědčí o tom současná podoba téměř 2,5 kilometrové ranveje bývalého vojenského letišti Ahlhorn u německých Brém. Z toho se stalo improvizované parkoviště - hádáte správně - Mercedesů. Obří plochu zaplnily na několik měsíců tisíce nových vozů především tříd GLE, GLS, CLS, najdou se ale i exempláře tříd E a S a a bůh ví proč i několik kusů dávno zrušené třídy R.
Místní novináři spočítali, že na letišti se nachází na neskutečných devět tisíc automobilů. Většina z nich by měla pocházet z továrny Daimler v americkém Tuscaloose, protože trpí kvalitativními nedostatky a nemohou být v současné podobě dodány zákazníkům. Vady se týkají například špatného osazení nárazníků a sedadel a nedaleko Brém čekají na opravy. Potíže se ale týkají i neustálých přechodů na nové evropské emisní normy, které některé vozy nebyly s to plnit.
„Spolu s našimi dodavateli jsme zavedli opatření k řešení těchto problémů. Usilovně pracujeme na tom, aby naši zákazníci dostali své nové vozidlo co nejrychleji,“ okomentoval k situaci diplomatický tiskový mluvčí společnosti. Podle magazínu Automobilwoche je situace velmi vážná - potíže prý jsou celkem s 40 tisíci automobily, jejichž dodání Mercedes odkládá. Oněch 9 tisíc aut v Ahlhornu je tedy zjevně jen špičkou ledovce.
Letiště připomínající obří skladiště vykoupených VW s motory TDI v USA neslouží k něčemu podobnému poprvé, nikdy zde ale nebyly v takové míře uskladněny nové vozy, které by nebylo možné poslat do prodeje. Kdy přesně by problémy mohly být odstraněny, Mercedes zatím není schopen říci.
Letiště Ahlhorn sloužilo vojákům, teď plochu využívá Mercedes jako skladiště nových aut, která zatím nemůže prodat
Zdroj: buten un binnen@Youtube, Automobilwoche
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024